جزئیات دیدار بشار اسد و نبیل العربی

۲۰ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۲ کد : ۱۶۱۴۵ سرخط اخبار

دبیر کل اتحادیه عرب سرانجام با رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد و در این دیدار توافق شد اصلاحات سوریه روند سریع‌تری به خود بگیرد.

به گزاش فارس، نبیل العربی روز گذشته وارد دمشق شد و با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد.
 
العربی در این دیدار بر تلاش اتحادیه عرب برای حفظ امنیت و ثبات سوریه و رد هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی سوریه تاکید و در عین حال بر تسریع روند اصلاحات این کشور تاکید کرد.
 
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با اعلام این خبر تاکید کرد که در دیدار العربی و اسد بر برداشتن گام‌های سریع اصلاحات تاکید و توافق شد.
 
بشار اسد در مسیر اصلاحات در این کشور تاکنون قانون فوق‌العاده این کشور را لغو و قوانین انتخابات، احزاب و مطبوعات را اصلاح و ابلاغ کرده است.
 
در مقابل بشار اسد از العربی خواست تا اتحادیه عرب، فریب عملیات وارونه کردن حقایق سوریه و مخدوش کردن چهره سوریه را نخورد زیرا هدف این عملیات‌های رسانه‌ای، بیثبات کردن سوریه و خدشه‌دار کردن امنیت آن است.
 
در این دیدار در خصوص مسائل مهم دیگر مانند تلاش‌های اتحادیه عرب برای به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل نیز بحث شد.
 
در این دیدار احمد بن حلی معاون نبیل العربی و ولید المعلم وزیر خارجه سوریه و بثینه شعبان مشاور سیاسی بشار اسد و هیئت‌های همراه نیز حضور داشتند.
 
پیش از این سفر العربی به دلیل اینکه اعلام شد وی حامل طرح اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه است و دمشق با این طرح مخالفت کرد، به تعویق افتاده بود ولی سرانجام این دیدار برگزار شد.



نظر شما :