پاکستان به دنبال تاسیس کنسولگری در بندرعباس

۱۹ شهریور ۱۳۹۰ | ۲۰:۳۹ کد : ۱۶۱۳۲ سرخط اخبار
علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به اسلام آباد و دیدار با مقامات پاکستانی، قول داد پیشنهاد آنها را برای تاسیس کنسولگری پاکستان در بندرعباس را بررسی کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، سفر صالحی به اسلام آباد در روز پنجشنبه گذشته، 5 روز قبل از سفر برنامه ریزی شده "یوسف رضا گیلانی" نخست وزیر پاکستان به تهران صورت گرفت.

پاکستان هم اکنون علاوه بر سفارت خود در تهران، در شهرهای مشهد و زاهدان نیز کنسولگری دارد.
ایران نیز علاوه بر سفارت خود در اسلام آباد در شهرهای لاهور، کراچی، کویته، پیشاور ، کنسولگری و علاوه بر این شهرها، در شهرهای حیدرآباد، مولتان، راولپندی نیز خانه فرهنگ دارد.

در حال حاضر  کشورهای امارات و هند در بندرعباس، دفاتر کنسولگری دارند.


گیلانی در ملاقات با وزیر امور خارجه ایران گفته بود ضروری است وزیران کشور پاکستان و ایران در نشستی استراتژی همه جانبه ای را برای مبارزه با تروریسم برگزار کنند تروریسمی که تهدید خطرناکی را نه تنها علیه دو کشور بلکه علیه جهان ایجاد می کند.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به درخواست پاکستان برای واردات یک هزار مگاوات برق از ایران گفت: ایران می تواند برق به پاکستان صادر کند به شرط اینکه اتصال شبکه برق ایران به شبکه برق پاکستان امکان پذیر باشد.

صالحی همچنین به نخست وزیر پاکستان گفت که تا نیمه سال آینده میلادی، ایران ساخت خط لوله صادرات گاز به پاکستان را در خاک خود به پایان می برد.
خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به خط لوله صلح، گاز را از میدان پارس جنوبی به پاکستان منتقل می کند.

پیش از این قرار بود خط لوله گاز ایران در قالب طرح خط لوله صلح از طریق پاکستان به هند نیز برسد اما هندی ها در نهایت با اجرای چنین طرحی موافقت نکرده و گاز ایران تنها به پاکستان صادر خواهد شد.

( ۲ )

نظر شما :