مصوبه سنای آمریکا برای تشدید تحریم ایران

۱۹ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۸ کد : ۱۶۱۲۸ سرخط اخبار
سنای آمریکا در راستای سیاست تشدید فشار به ایران مصوبه ای را از تصویب گذراند که بر اساس آن مجازات شرکت هایی که با ایران همکاری دارند ، تشدید می شود.

به گزارش عصر ایران کمیته بانک مسکن و شهری سنای آمریکا برای وارد آوردن فشار بیشتر به شرکت هایی که تحریم های آمریکا علیه ایران را نقض می کنند ، متممی را تصویب کرد که بر اساس آن بانک " صادرات و واردات " آمریکا از ارایه کمک به چنین شرکت هایی منع می شود.
 
در بیانیه مشترکی که روز جمعه از سوی دو سناتور دموکرات و جمهوریخواه در این باره منتشر شد، آمده است که بر اساس این مصوبه شرکت هایی همچون شرکت " ریلاینس" هند که محصولات نفتی به ایران می فروشند ، با توجه به این متمم از این پس حق برخورداری از کمک های بانک صادرات و واردات آمریکا را نخواهند داشت.

بر اساس این متمم همچنین بانک صادارات و واردات آمریکا از ارایه هرگونه بیمه ، گسترش تضمین  و تمدید اعتبار شرکت ها و شعبات آنها در آمریکا  که تحریم های ایران را نقض می کنند، منع می شود.

 رابرت منندز سناتور دموکرات نیوجرسی که یکی از دو سناتور پیشنهاد دهنده این متمم است به هنگام تصویب آن در کمیته سنا   گفت: " باید از هر فرصت  و کانالی استفاده کنیم تا مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شویم."
 
گفتنی است صنایع ریلاینس هند در سال 2008   وامی تضمینی به مبلغ ۹۰۰ میلیون دلار از بانک صادرات و واردات آمریکا دریافت کرد  که ۴۰۰ میلیون دلار از آن به پالایشگاه جامنگار اختصاص یافت.

سناتورهای آمریکایی می گویند مادامی که شرکت هایی همچون ریلاینس هند همچنان به مراودات اقتصادی خود با ایران ادامه می دهند ، نباید از امکانات بانک ها و نهادها و موسسات مالی آمریکا برخوردار گردند.
 
 مارک کرک سناتور جمهوریخواه از ایالت ایلینویز دربار تصویب این متمم گفت : " باید از این ( تحریم ها) هم فراتر برویم و گامی را که درنامه ۹۱ سناتور درماه اوت پیشنهاد شد را برداریم ؛ یعنی ساقط کردن بانک مرکزی ایران. "

گفتنی است ماه گذشته 90 سناتور آمریکایی در نامه ای به رییس جمهوری امریکا خواستار تحریم بانک مرکزی ایران شده اند.

نظر شما :