ایران از چین گردشگر وارد می‌کند

۱۹ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۲ کد : ۱۶۱۲۵ سرخط اخبار
معاون گردشگری کشور از تشکیل کمیته ویژه‌ای برای توسعه فرصت‌های جذب گردشگر از کشور چین خبر داد.

حامد دهقانان در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، فعالیتهای این کمیته تخصصی را به منزله پشتوانه‌ای برای بخش‌های خصوصی دخیل در امر گردشگری عنوان کرد و گفت: کمیته تخصصی جذب گردشگران چینی، با برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی خود زمینه را برای فعالیت‌ هر چه بهتر بخش‌های خصوصی فراهم می‌کند.

وی افزود: این کمیته تخصصی درصدد است در آینده نزدیک با اجرای برنامه‌هایی در استان‌های پرجمعیت چین از جمله استان سین کیانگ که جزء استان‌های مسلمان نشین این کشور است مردم چین را با جاذبه‌های گردشگری کشورمان بیش از گذشته آشنا کند.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: هفته فرهنگی، شب ایرانی و همچنین برگزاری نمایشگاهی از جاذبه‌های گردشگری کشورمان از جمله برنامه‌هایی است که در کشور چین برگزار می‌شود.

----------------------------------------------------------------------------
ایران در فهرست کشورهای مجاز برای گردشگران چینی قرار گرفت
----------------------------------------------------------------------------

دهقانان با اشاره به پیش زمینه‌های مناسبی که برای جذب گردشگران چینی به کشور ایران وجود دارد، تصریح کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و چین به امضا رسید که طی آن ایران در فهرست کشورهای مجاز برای گردشگران چینی قرار گرفته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه در تشریح برخی از اقداماتی که تاکنون از سوی این معاونت برای توسعه فرصت‌های جذب گردشگران چینی انجام شده است، اظهار داشت: در بهار سال جاری گروهی از فعالان رسانه‌ای کشور چین به همراه جمعی از توراپراتورهای این کشور به ایران دعوت شدند تا بازدیدی از جاذبه‌های گردشگری کشورمان داشته باشند.

وی افزود: پس از اینکه این گروه چینی به کشورشان بازگشتند سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین به بررسی بازخوردهای این سفر پرداخت که بر اساس گزارش‌های ارسالی از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران، این سفر بسیار مورد توجه قرار گرفته و رسانه‌های تصویری و مکتوب کشور چین به انعکاس ابعاد مختلف آن پرداختند.

دهقانان همچنین به حضور فعال نمایندگان ایران در نمایشگاهی اشاره کرد که هفته گذشته در ارومچی، مرکز استان سین کیانگ برگزار شد.

وی گفت: در نشست تخصصی گردشگری که در حاشیه‌ این نمایشگاه و با حضور نمایندگان کلیه کشورهای عضو UNWTO برگزار شد جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد که در ماه‌های آینده، نمایشگاهی از جاذبه‌های گردشگری خود در چین برگزار کند.

معاون گردشگری کشور ادامه داد: در کنار برگزاری این نمایشگاه و سایر برنامه‌ها از جمله هفته فرهنگی و شب ایرانی، اگر ضرورت داشته داشته باشد تفاهم‌نامه‌های دیگر نیز برای توسعه فرصت‌های گردشگری متقابل میان دو کشور امضا خواهیم کرد.

وی افزود: اقدامات خوبی برای آشنایی بخش‌های خصوصی دو کشور که در امر گردشگری فعالیت دارند انجام شده است و با امضای تفاهم‌نامه‌ها و انجام فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی به دنبال تسهیل هر چه بیشتر فعالیت بخش‌های خصوصی در این زمینه هستیم.


نظر شما :