این بار هلند به تهران اتهام زد

حمله هکرهای ایران به وب سایت دولتی!

۱۴ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۶۰۲۳ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی :هرچند به دارآویخته شدن یک شهروند زن هلندی در دی ماه به اتهام قاچاق مواد مخدر در ایران تنشی لفظی در روابط تهران و آمستردام ایجاد کرد، با این حال شاید در مقام مقایسه روابط ایران و هلند یکی از کم تشنج‌ترین روابطی باشد که در شرایط جاری بحران در روابط جمهوری اسلامی با غرب می‌تواند آن را مثال زد. اما آمستردام نیز اخیرا به پروسه اتهام‌زنی‌ها علیه ایران ملحق شده و این بار در حیطه رایانه و اینترنت.

دولت هلند به تازگی اعلام کرده است که در حال بررسی اتهامی است که به ایران وارد شده و آن هک شدن وب سایت دولتی پس از به سرقت رفتن اسناد دیجیتالی است.

  خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر کشور هلند گزارش داد که هنوز اظهار نظری از جانب مقامات ایرانی در هلند یا ایران در این زمینه مطرح نشده است اما جزئیات این پرونده در بیاینه‌ای که هفته آینده در مجلس منتشر می‌شود؛ مطرح خواهد شد.با این حال وی این نکته را یادآور شده است که کابینه در حال بررسی احتمال دست داشتن ایران در هک وب سایت‌های دولت هلند است. گفتنی است این وب سایت‌ها پس از به سرقت رفتن اسناد دیجیتالی دیگر امنیت نخواهد داشت. از سوی دیگر رویترز در بخش دیگری از گزارش خود به بیاینه 29 آگوست گوگل اشاره کرده است که در آن اعلام کرده بود برخی موارد حمله به کاربران گوگل در ایران از طریق اسناد دیجیتالی گزارش شده است. این خبرگزاری انگلیسی همچنین به نقل از راس اندرسون، استاد مهندسی امنیت در دانشگاه کمبریج مدعی شده است که آزمایشی موسوم به کیو بونو از دست داشتن ایران در هک وب سایت دولت هلند خبر می‌دهد. با این حال بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

 

 

نظر شما :