الجزایر ملتهب شد

۱۴ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۲ کد : ۱۶۰۲۱ سرخط اخبار

ده ها تن از شهروندان الجزایری در اعتراض به نحوه توزیع واحدهای مسکونی نوساز دولتی در مناطقی از پایتخت این کشور با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های روز یکشنبه الجزایر، ساکنان منطقه 'دیار الشمس' در الجزیره در اعتراض به نحوه توزیع مسکن دولتی میان افراد کم درآمد، زلزله زده و نیازمند مسکن با مسدود کردن معابر و آتش زدن لاستیک خودرو با نیروی های پلیس ضد شورش این شهر درگیر شدند.

دولت الجزایر با ساخت سه هزار و 250 واحد مسکونی برای افراد نیازمند، کم درآمد و همچنین زلزله زدگان سال 1967 میلادی این کشور که برای تامین مسکن دولتی از سال ها پیش ثبت نام کرده بوده اند، با ارسال 300 کامیون خواستار جابجایی این خانواده ها شد که با مخالفت و اعتراض آنها مواجه گردید.

این خانواده ها سال ها در انتظار آماده شدن این واحد های مسکونی بوده اند و در حال حاضر خواستار اسکان در مجتمع های تازه ساز نزدیک به محل سکونت فعلی خود می باشند.

اعتراض روز گذشته شهروندان الجزایری صرفا به دلیل فاصله بسیار زیاد واحدهای مسکونی با مرکز پایتخت و همچنین محل سکونت فعلی شان عنوان شده است.

'بئرتوته' از دیگر مناطق پایتخت الجزایر نیز روز گذشته شاهد دیگری بین معترضان و پلیس ضد شورش بود که در نتیجه آن دو تن از معترضان و یک مأمور پلیس زخمی شدند.

معترضان در این منطقه راه عبور خودروها را بسته و با پرتاب شیشه و سنگ به مقابله با پلیس پرداختند.

معترضان الجزایری، تهدید کردند در صورتی که به مطالبات آنان پاسخ داده نشود بر شدت اعتراضات خود می افزایند.

براساس این گزارش، تعدادی از ساکنان معترض در مناطق 'باب الواد'، 'وادی القریش'، ' حی الکاریار' و 'بنی مسوس' نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند.

مشاور استاندار پایتخت الجزایر نیز در گفت وگو با روزنامه 'الخبر' چاپ الجزایر با بیان اینکه سه هزار و 250 خانوار از مکان های اسکان موقت به ساختمان های نوساز انتقال خواهند یافت، گفت که اولویت با خانواده های زلزله زده سال 1967 میلادی می باشد.

به گفته وی، شهرداری الجزایر پنج هزار کامیون و 300 اتوبوس را برای جابجایی خانواده های درخواست کننده مسکن و اجرای بزرگترین نقل و انتقال خانوارهای پایتخت در یک ضرب الاجل چهار روزه آماده و به محل سکونت شهروندان ارسال کرد.

مشاور استاندار پایتخت الجزایر علت انتخاب این ضرب الاجل چهار روزه را فرا رسیدن سال جدید تحصیلی و شروع به کار مدارس الجزایر در 11 سپتامبر عنوان کرد.   

نظر شما :