دیک چنی :

کاش هیلاری جای اوباما بود!

۱۴ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۶۰۱۸ سرخط اخبار

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت: در صورتی که هیلاری کلینتون به جای باراک اوباما در کاخ‌سفید حضور داشت، احتمالا اکنون شرایط بهتری داشتیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیک چنی، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز اظهار کرد: شاید در این صورت اوضاع برای ما که منتقدان همکاری با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکاهستیم، به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

چنی که در دوران جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا خدمت می‌کرد، گفت که باور وی بر این است که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا یکی از کاری‌ترین اعضای دولت اوباماست و تصور اینکه کلینتون در سمت رئیس‌جمهوری چگونه می‌توانست به ایفای نقش بپردازد، بسیار جالب است.

وی تصریح کرد: در دوران ریاست‌جمهوری بوش با تصمیم رئیس‌جمهوری برای پیروی از سیاست‌های کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه سابق آمریکا مخالف بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: به علت مشکلات اقتصادی که اوباما عامل ایجاد آنها بوده، هرگز از وی در انتخابات ریاست جمهوری 2012 حمایت نمی‌کنم.

چنی در ادامه با انتقاد شدید از رایس گفت: اگر سیاست‌های سازش‌کارانه وی نبود، کره‌شمالی پیشتر مذاکرات شش جانبه صلح را آغاز کرده و تسلیحات هسته‌ای خود را کنارمی‌گذاشت. مسئول عدم تعهد پیونگ‌یانگ به اظهاراتشان فقط رایس است.

وی افزود: اهمال‌کاری وی تا جایی پیش رفت که کره‌شمالی تکنولوژی هسته‌ای خود را به سایر کشورها نیز ارائه می‌کرد.

کاندولیزا رایس نیز در واکنش به این اظهارات گفت: شما صداقت من در خدمت به کشورم را زیر سوال می‌برید. تمام اقدامات من تحت نظر رئیس جمهور و با موافقت ایشان انجام می‌شد.

 

نظر شما :