احمدی نژاد با امامعلی رحمان دیدار کرد

۱۴ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۱ کد : ۱۶۰۱۷ سرخط اخبار
 روسای جمهوری ایران و تاجیکستان در نشست مشترک بر ایجاد روابط بنیادین و ماندگار بین تهران - دوشنبه و استفاده از تمام امکانات موجود در این زمینه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر یکشنبه در این نشست با تبریک فرا رسیدن بیستمین سالگرد استقلال تاجیکستان به دولت و ملت این کشور ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی دو ملت را مورد اشاره قرار داد.

رییس جمهوی گفت: ایران و تاجیکستان دو پاره از یک پیکر و همواره در غم و شادی در کنار یکدیگر قرار داشته و خواهند بود.

رییس‌جمهور با اشاره به روابط رو به گسترش دو کشور در بخش‌های گوناگون تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا روابط تهران و دوشنبه شتاب بیشتری گرفته و منافع به دست آمده از پیشرفت ایران و تاجیکستان در اختیار رفاه و امنیت دو ملت قرار بگیرد.

امامعلی رحمان، رییس جمهوری تاجیکستان نیز با اظهار خرسندی از حضور هیات ایرانی در کشورش بر ضرورت تحکیم مناسبات دو کشور در عرصه‌های گوناگون و ایجاد روابطی ماندگار تاکید کرد.

وی گفت: ایران و تاجیکستان از اشتراکات تاریخی، فرهنگی و زبانی برخوردار هستند و تاجیکستان به دنبال آن است تا تمام امکانات را برای گسترش روزافزون همکاری‌های دو کشور فعال کند.

رحمان خاطرنشان کرد: تاجیکستان خواستار ایجاد روابط سودمند با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.


نظر شما :