سفر نماینده روسیه به ایران برای پاسخ به ترکیه

۱۳ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۸ کد : ۱۵۹۹۸ سرخط اخبار
دمیتری راگوزین نماینده دائمی روسیه در ناتو اعلام کرد که اواخر ماه میلادی جاری (نیمه نخست مهرماه) برای مذاکره با مقام های کشورمان به تهران سفر می کند.

به گزارش ایرنا، راگوزین در گفت و گو با ریانووستی، هدف از این سفر را مذاکره و تبادل نظر با مقام های ایرانی در زمینه برنامه های موشکی ایران و نیز سپر دفاع موشکی اروپا به مدیریت آمریکا عنوان کرد.

بر پایه این گزارش، برنامه نظامی ناتو با اعلام خبر پیوستن ترکیه به آن و موافقت آنکارا با استقرار سامانه ردیابی ناتو در خاک این کشور وارد فاز جدیدی شده است.نماینده دائم روسیه در ناتو افزود: ایران خواستار اطلاعات بیشتر در مورد مذاکرات موشکی است.

وی اظهار کرد: ما نیز به نوبه خود خواستار اطلاعات بیشتری در مورد برنامه های هسته ای ایران هستیم که آمریکا و متحدان غربی اش از آن به عنوان دستاویزی برای زیاده خواهی ها و توسعه طلبی های خود سوء استفاده می کنند.وی ابراز امیدواری کرد که سفر وی به تهران و مذاکره با مقام های کشورمان پرثمر باشد.

همچنین به گزارش خبر آنلاین به نقل از ریانووستی، ایران از راگوزین دعوت کرده است که برای دیدار با مقامات سیاسی این کشور و بررسی موضوع دفاع ضد موشکی در اروپا به تهران سفر کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر هم زمان، روزنامه زمان چاپ ترکیه در گزارشی نوشت: آمریکا تعهد داده است اطلاعات حاصل از این سیستم راداری را به کشور دیگری ارائه نکند!

نایب رئیس کمیته دفاعی مجلس: دولت ترکیه در حال گذاشتن پا جای پای رژیم پهلوی است

اما، در همین حال، محمدکریم عابدی، نایب رئیس کمیته دفاعی مجلس در گفت و گو با خراسان در بیان ارزیابی خود از موافقت ترکیه با استقرار سامانه رادار سپر موشکی ناتو در خاک این کشور گفت: دولت ترکیه به ویژه در یک سال اخیر سیاست ایفای نقش فعال در مسائل جهان اسلام را پی گیری کرده است و در همین راستا فعالانه در موضوع شکستن حصر غزه وارد شد. این در حالی است که دولت ترکیه در حقیقت امر گام های بزرگی به سوی غرب برداشته است.

دولت ترکیه در حالی سفیر اسرائیل در آنکارا را اخراج کرده که به مخاطرات امنیتی سامانه رادار سپر موشکی ناتو برای ایران و روسیه کاملا واقف است.وی تأکید کرد: دولت ترکیه متأسفانه در حال گذاشتن پا جای پای رژیم پهلوی است و از این موضوع مهم غفلت کرده است که افکار عمومی داخلی را با اتخاذ مواضعی علیه اسرائیل تنها می توان برای مدت کوتاهی فریب داد و پس از آن به هر حال مردم مسلمان ترکیه متوجه این نکته خواهند شد که حزب حاکم این کشور برای تبدیل شدن به ژاندارم آمریکا در منطقه چه اقدام هایی انجام داده است.

نظر شما :