جزئیات جدیدی از زندگی شخصی دیکتاتور مصر

۱۲ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۹:۰۷ کد : ۱۵۹۷۸ سرخط اخبار
سرتیپ «شفیق البنا» که 25 سال مسئول امنیت و حراست گارد ریاست جمهوری مصر بود در گفت و گویی جنجالی، جزئیات جدیدی از زندگی شخصی «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق مصر را فاش کرد.

به گزارش «تابناک»، «شفیق البنا» که از سال 1975 میلادی تا سال 2000 همواره همراه «حسنی مبارک» بود، در این گفت و گو فاش کرد که مبارک دام الخمر بوده و همواره از شنیدن آیات قرآن نفرت داشت.

وی در این باره گفت: به جز در مناسبت های خاص مانند عید فطر و برخی مناسبت های دینی، هیچ گاه ندیدم که «مبارک» نماز بخواند. او حتی در نماز جمعه هایی که هر هفته در مساجد مختلف مصر برگزار می شد، شرکت نمی کرد.

«البنا» در ادامه افزود: «علاء» تنها فرزند مبارک بود که نماز می خواند اما «جمال» نیز مانند پدرش نماز نمی خواند مگر در مناسبت های خاص و آن وقت هم به همراه تعداد بسیار زیادی محافظ و اسکورت در مسجد حضور می یافت تا جلب توجه کند.

مسئول سابق امنیت و حراست گارد ریاست جمهوری مصر در ادامه افزود: «مبارک» دام الخمر بود. او به مشروبات الکلی اعتیاد داشت. خودش ـ مبارک ـ یک بار داشت خاطراتش را برایم بیان می کرد و می گفت: وقتی «أنور سادات» ـ رئیس جمهور مصر پیش از مبارک ـ مرا به عنوان معاون خود انتخاب کرد، از خوشحالی تا صبح نخوابیدم و مشروب خوردم.

«شفیق البنا» همچنین گفت: صحبت کردن در مورد بعضی چیزها مانند مرگ، نماز، قرآن و غیره نزد حسنی مبارک ممنوع بود زیرا او از این مسائل نفرت داشت.

وی در مورد علت سقوط رژیم مبارک نیز گفت: به نظر بنده، جمال مبارک علت اصلی سقوط رژیم پدرش بود و معتقدم یکی از دلایل سقوط رژیم مبارک رفتارها و اقدامات جمال بود.

نظر شما :