انقلاب دوم مصر در راه است؟

۱۲ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۵۹۵۶ سرخط اخبار

ایسنا:مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نامزد احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر نسبت به آغاز انقلاب دوم در این کشور هشدار داد.محمد البرادعی در گفت‌وگو با روزنامه “الشروق” اعلام کرد که مصر شش ماه پس از انقلاب ۲۵ ژانویه در دهانه آتشفشان قرار دارد. وی نسبت به رخ دادن انقلاب دوم در مصر ابراز نگرانی کرد. به گفته وی این انقلاب این بار مسالمت‌آمیز نخواهد بود.

البرادعی درباره کشته شدن سه سرباز مصری به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه مرزی گفت: این جنایت اصلا قابل قبول نیست و باید به هر وسیله‌ای محکوم شود. البته ملت مصر انزجار خود را از این مساله اعلام کردند اما، بهتر بود علاوه بر محکومیت این مساله فورا اوضاع سیناء مورد بررسی قرار می‌گرفت؛ چرا که سیناء جزئی جدایی ناپذیر از مصر است.مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: باید بررسی اوضاع سیناء سرآغازی برای احیای کنترل امنیتی این منطقه باشد؛ چرا که امنیت منطقه سیناء در چارچوب مسائل امنیت ملی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی در مورد سقوط نظام سابق مصر گفت: حتی اگر افراد را تغییر دهیم هنوز بسیاری از اعضای نظام سابق در کشور هستند و نفوذ دارند و به این ترتیب اعتبار انقلاب در مصر زیر سوال می‌رود. بدون این‌که علتش را بدانیم کسانی که دست به انقلاب زدند و فعالان سیاسی در دادگاه نظامی محاکمه می‌شوند، در حالی که می‌بینیم حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق و حبیب العادلی، وزیر کشور اسبق مصر در برابر دادگاه‌های مدنی محاکمه می‌شوند.

 

 

نظر شما :