طالبان 40 پسربچه را دزدیدند

۱۲ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۵۹۵۲ سرخط اخبار

مقام‌های پاکستانی اعلام کردند، شبه نظامیان طالبان بیش از 40 پسربچه پاکستانی را که به اشتباه وارد خاک افغانستان شده بودند، ربودند.

به گزارش ایسنا، مقام‌های پاکستانی اعلام کردند، این رویداد در روز پنج شنبه زمانی رخ داد که گروهی از پسران 12 تا 18 ساله در مناطقی در شمال غرب پاکستان قصد برگزاری جشن عید فطر را داشتند.

سید نسیم، مقام ارشد محلی به خبرگزاری فرانسه یادآور شد، این پسران به اشتباه به داخل مرز افغانستان وارد شده بودند و قصد داشتند روز دوم عید قطر را جشن بگیرند.

فرمانده پلیس مرزی افغانستان از ربوده شدن این پسربچه‌ها ابراز بی‌اطلاع کرد.

فرمانده محلی طالبان در ولایت "کونار" که این پسر‌بچه‌ها در آن ناپدید شده‌اند نیز اعلام کرد که از وقوع این رویداد بی‌اطلاع است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، افغانستان 2400 کیلومتر مرز مناقشه‌ای و بدون علامت با پاکستان دارد و طالبان و سایر شبه نظامیان مرتبط با القاعده در این مناطق مرزی برای خود حکومت کرده‌اند.

دو مقام اطلاعاتی محلی نیز اعلام کردند که این آدم‌ربایان از گروه شبه نظامیان متحد با "مولوی فقیر محمد" فرمانده طالبان بوده‌اند.

به گفته مقام‌های محلی، ریش سفیدان محلی پیش از مطلع ساختن مقام‌های دولتی کوشیده بودند از طریق مذاکره با ربایندگان، امکان رهایی این نوجوانان را فراهم آورند.

ظاهرا تعدادی از ربوده شدگان بزرگتر موفق شدند از چنگ ربایندگان بگریزند و خانواده‌های خود را از ماجرا مطلع سازند.

مقام‌های پاکستانی پیش از این نیز طالبان را به گروگانگیری به منظور اخاذی متهم کرده بودند.

خبر گروگانگیری نوجوانان پاکستانی در حالی انتشار می یابد که اخیرا سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی، گفت که طالبان از کودکان و نوجوانان در عملیات انتحاری استفاده می کنند. 

نظر شما :