قذافی پیشنهاد عادی سازی روابط با تلاویو داد

۱۲ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۵۹۵۱ سرخط اخبار
 یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی از پیشنهاد معمر قذافی برای توقف حملات ناتو علیه لیبی در قبال آزادسازی گلعاد شلیط و امضای توافق نامه صلح میان لیبی و این رژیم در آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، ایوب قرا، وزیر توسعه منطقه‌ای دولت رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط عنوان داشت: معمر قذافی، رهبر لیبی با میانجیگری سیف الاسلام قذافی، پسرش به ما پیشنهاد داد تا در برابر توقف حملات ناتو علیه لیبی تلاش می‌کند تا گلعاد شلیط، سرباز اسرائیلی اسیر نزد جنبش حماس را آزاد کند.

وی در ادامه افزود: من و سیف الاسلام در اتریش دوستان مشترک زیادی داریم . یکی از این افراد نزد ما آمد و این پیشنهاد را به ما ارائه داد. حتی قذافی پیشنهاد امضای توافق نامه صلح میان اسرائیل و لیبی در آینده را به ما داد.

این مسئول اسرائیلی همچنین عنوان داشت: قذافی از من رسما دعوت کرده بود برای بررسی این پیشنهاد به لیبی بروم من نیز قصد داشتم این کار را انجام دهم اما مسئولان اطلاعاتی و بلندپایه اسرائیل با اعطای مجوز خروج از اسرائیل به من به دلایل امنیتی مخالفت کردند.

وی در ادامه افزود: بنابراین دوست مشترک من و سیف الاسلام به لیبی رفته و با پسر قذافی دیدار کرد. سیف الاسلام نیز اعلام آمادگی کرد که شخصا به همراه شلیط به اسرائیل بیاید و مانند انور سادات، رئیس جمهوری سابق مصر در پارلمان اسرائیل (کنست) حضور پیدا کند.

این مسئول رژیم صهیونیستی همچنین عنوان داشت: مسئولان اسرائیلی پیشنهاد قذافی را جدی گرفتند و از او خواستند تا پیشنهاد خود را مکتوب ارائه دهد. اما در همین زمان شرایط لیبی رو به وخامت رفت و مسئولان اسرائیلی تصمیم گرفتند به تماس‌های خود در این زمینه پایان دهند.

وی در ادامه افزود: سیف الاسلام به ما می‌گفت او و پدرش روابط بسیار جدی با خالد مشعل، ‌رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و مسئولان سوری دارند و حتما می‌توانند شلیط را آزاد کنند. قذافی می‌خواست اسرائیل از آمریکا بخواهد حملات ناتو علیه لیبی را متوقف کند. ما می‌خواستیم شلیط آزاد شود و با یک کشور عربی دیگر توافق نامه صلح امضا کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسئولان رژیم صهیونیستی از مکان اختفای قذافی خبردارند یا خیر؟ عنوان داشت: در مورد این موضوع صحبت نخواهم کرد.


نظر شما :