ترکیه سفیر اسرائیل را اخراج کرد

۱۱ شهریور ۱۳۹۰ | ۲۱:۵۶ کد : ۱۵۹۴۴ سرخط اخبار
ماجرای کشته شدن صلح طلب های ترک به دست رژیم صهیونیستی باز هم تبدیل به محور جدلی این بار جدی تر میان انکارا و تل اویو شد.

ترک ها از موضع خود در قبال رژیم صهیونیستی کوتاه نمی آیند. با وجود گذشت قریب به یک سال از ماجرای حمله ارتش این رژیم به ناوگان آزادی در آب های منتهی به نوار غزه ،کشته شدن نه صلح طلب ترک همچنان از این رابطه قربانی می گیرد. آنکارا که تا پیش از این داستان از رفقای استراتژیک تل آویو در منطقه به حساب می آمد انون شمشیر را از رو بسته و آنچنان سخت و محکم خواهان عذرخواهی رسمی اسرائیل است که سفیر این کشور را هم به دلیل تعلل در این ماجرا اخراج می کند.

گزارش سازمان ملل در خصوص حادثه ناوگان آزادی بهانه ای شد تا زخم کهنه ترک ها سرباز کند و عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه در واکنش تند متن این گزارش را بی اعتبار بداند.

به گزارش آسوشیتدپرس  یک مقام رژیم صهیونیستی گفت: گزارش سازمان ملل درباره حمله پارسال به ناوگان دریایی عازم غزه نشان می دهد اقدامات تل آویو ناقض قوانین بین المللی نیست .اسرائیل از ترکیه عذرخواهی نمی کند.

احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفته بود "اگر اسرائیل درباره کشته شدن نه فعال ترکیه ای که سی و یکم ماه مه سال گذشته در این ناوگان حضور داشتند عذر خواهی نکند ، آنکارا سطح روابط خود را با اسرائیل کاهش خواهد داد".

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک وزیر دولت ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ترکیه همه توافقنامه های نظامی خود را با اسرائیل به حال تعلیق درآورده است.


نظر شما :