اظهارات ضد و نقیض پسران قذافی

۱۰ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۷ کد : ۱۵۹۲۷ سرخط اخبار
پرس تی وی نوشت:

پسران دیکتاتور متواری لیبی، پیام‌های ضد ونقیضی را داده و درحالی که یکی وعده مبارزه جسورانه را می‌دهد، دیگری گفت و گو و تسلیم را خواستار است.

سیف‌الاسلام قذافی، روز چهارشنبه، با تاکید بر این که مبارزه علیه نیروهای‌انقلابی ادامه دارد، مدعی شد: "پیروزی نزدیک است."

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سیف‌الاسلام در گفت وگویی رادیویی با شبکه‌ تلویزیونی الرای مستقر در دمشق، افزود : "من از حومه طرابلس با شما سخن می‌گویم . به مردم لیبی اطمینان می‌دهیم که ما هنوز این‌جا هستیم. مقاومت ادامه دارد و پیروزی نزدیک است."

پسر قذافی همچنین از مردم خواست تا به مبارزه ضد آن‌هایی که وی از آنان به عنوان "دشمن " یاد کرد، ادامه دهند.

این در حالی است که گفته می‌شود، سعدی پسر دیگر قذافی، با مقام‌های رسمی شورای انتقالی درباره تسلیم شدنش، گفت و گو، کرده ‌است.

این مذاکره پس از آن انجام شد که وی در گفت و گویی رادیویی با شبکه تلویزیونی عربی گفته بود اگر نیروهای انقلابی قدرت را به‌دست گیرند وی با آن‎ها هیچ مشکلی نخواهد داشت.

در همین حال، نیروهای انقلابی نیزمی‌گویند که اگر سعدی خود را تسلیم کند، آن‌ها امنیت وی را تضمین خواهند کرد.

از طرفی دیگر، فرانکو فراتینی وزیرامور خارجه ایتالیا، روز چهارشنبه با اشاره به این که قذافی در جایی در کشور پنهان شده است درعین حال گمانه‌ها را ، درباره این که حاکم متواری به همراه خانواده‌اش، برای مذاکراه به الجزایر فرار کرده است، رد کرد.

صفیه ، عایشه، هنیبال و محمد، به ترتیب همسر، دختر و پسران قذافی، بامداد دوشنبه وارد ‌الجزایر شدند.
 

نظر شما :