گاز پروم هم از ایران رفت

۰۸ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۵۸۸۰ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: به دنبال هشدار سجادی، سفیر ایران در روسیه در خصوص تاخیر‌های مکرر گازپروم نفت در زمینه توسعه میدان نفتی آذر،‌ این شرکت از ادامه فعالیت در این میدان نفتی منع شد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از حمید کریمی، یکی از مقامات عالی رتبه صنعت نفت جمهوری اسلامی گزارش داد که به دلیل تاخیر‌های مکرر گازپروم از توسعه میدان نفتی آذر در نزدیکی مرز ایران با عراق منع شده است.

گفتنی است قرار است کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی ایرانی جای خالی گازپروم نفت را پر کنند.

این در حالی است که با وجود گذشت چند روز از هشدار سجادی مقامات گازپروم در این خصوص واکنشی نشان نداده و حتی در وب سایت این شرکت از ایران به عنوان کشور‌هایی که گازپروم در آنها فعال است،‌ نامی برده نشده است.

در همین حال برخی تحلیلگران مدعی شده‌اند که این شرکت ترجیح داده است تا با میل خود از ایران خارج شود تا هدف تحریم‌های ایالات متحده قرار نگیرد.

به هر ترتیب گازپروم که مقامات ایرانی آن را مسئول توسعه میدان آذر اعلام کرده‌اند،‌ دیگر در ایران حضور نخواهد داشت و انتظار می‌رود همانگونه که رستم قاسمی وعده داده بود، ‌شرکت‌های وابسته به سپاه جایگزین این شرکت روسی شوند.

وزیر نفت جدید ایران از نخستین روز‌های مطرح شدن نامش به عنوان وزیر نفت، تاکید کرد که در صورت تصدی این سمت، نقش سپاه را بیش از گذشته در پروژه‌های نفتی و گازی ایران پررنگ خواهد کرد.


نظر شما :