رهبر و اعضای شورای انتقالی سوریه انتخاب شدند

۰۸ شهریور ۱۳۹۰ | ۰۲:۳۵ کد : ۱۵۸۷۹ سرخط اخبار
 دیپلماسی ایرانی: اپوزسیون سوریه در نشست روز دوشنبه 29 اوت خود در آنکارا، پایتخت ترکیه اعلام کرد، مجلس انتقالی این کشور، برهان غلیون، فعال سیاسی مخالف مشهور را به ریاست شورای انتقالی سوریه با عضویت 94 چهره مخالف حکومت انتخاب کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، این شورا با صدور بیانیه‌ای در آنکارا، پایتخت ترکیه اعلام کرد، به اسم جوانان انقلابی سوریه 95 چهره مزبور را به عنوان مجلس شورای انتقالی انتخاب کرده است و هدفش حمایت از انقلاب و سرنگونی نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است. آنها در این بیانیه همچنین از تمامی جریان‌هایی که سکوت اختیار کرده و هنوز به جمع تظاهرکنندگان نپیوسته‌اند دعوت کرد تا سکوت خود را بشکنند و به انقلابیون بپیوندند.

برهان غلیون، روشنفکر و چهره مشهور عربی است که در سال 1945 در شهر حمص در سوریه متولد شده است. وی استاد علوم جامعه‌شناسی سیاسی و مدیر مرکز مطالعات شرق معاصر دانشگاه سوربون 3 در پاریس است. وی فارغ التحصیل رشته فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دمشق است و دکترای خود را در جامعه شناسی سیاسی و انسانی از دانشگاه سوربون دریافت کرده است.

برای معاونت برهان غلیون در شورای انتقالی نیز سه تن انتخاب شده‌اند که عبارتند از فاروق طیفور، وجدی مصطفی و ریاض سیف. 42 تن از اعضای این شورا از چهره‌های اپوزسیون داخلی و مابقی مخالفان ساکن در خارج هستند.

از چهره‌های بارز دیگری که در شورای انتقالی سوریه عضویت دارند می‌توان به هیثم المالح، میشل کیلو، عارف دلیله، فایز ساره، غسان نجار، حسین العودات، لوی حسین، الشیخ نواف البشیر، علی فرزات، عمار القربی، فداء حورانی، سهیر الاتاسی، مازن درویش، انور البنی، عبی العبدالله، جورج صبرا، دانیل سعود و ریاض ترک اشاره کرد.

با صدور بیانیه شورای انتقالی برخی از جریان‌های مخالف سیاسی سوریه نسبت به آن اعتراض کرده و اعلام کرده‌اند، اسامی این شورا بدون هماهنگی با آنها صادر شده و نه تنها در آن نماینده‌ای ندارند بلکه این شورا را به رسمیت نمی‌شناسند.


نظر شما :