حمله به ایران دیگر بی‌فایده است

۰۷ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۹:۳۶ کد : ۱۵۸۶۷ سرخط اخبار
یک مقام ارشد در وزارت دفاع اسرائیل گفت تل آویو نمی تواند با حمله ضربتی، مانع از روند فعالیت های هسته ای ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای شود.

به گزارش عصر ایران، اسرائیل مدعی است ایران برای دست یابی به بمب هسته ای تلاش می کند ولی تهران بارها این موضوع را تکذیب کرده و هدف از برنامه هسته ای خود را تولید انرژی برق و سایرمصارف صلح آمیز می داند.

این مقام ارشد اسرائیلی که براساس قوانین ارتش این رژیم، خواست نامش اعلام نشود در مصاحبه با شماری از خبرنگاران خارجی گفت: این نتیجه در بازنگری وضعیت امنیتی خاورمیانه آشکار شده است.

وی افزود: ما درباره عراق یا سوریه سخن نمی گوییم که در یک حمله ضربتی منجر به تعطیل شدن برنامه هسته ای این کشورها شود.

اسرائیل در سال های 1981 و 2007 در حملات هوایی جداگانه ای به تاسیسات هسته ای عراق و سوریه، تاسیسات هسته ای این کشورها را نابود کرد و با این حملات، برنامه های هسته ای عراق و سوریه نیز متوقف شد.

این مقام مسئول اسرائیلی اضافه کرد: برخلاف عراق و سوریه، وضعیت ایران متفاوت است. راه حل سحرآمیزی وجود ندارد که اسرائیل آن را به کار ببندد و باعث توقف برنامه هسته ای ایران شود.

سران اسرائیل بارها از مقامات آمریکایی و غربی خواسته اند در کنار تحریم های جدی اقتصادی مالی ، تهدید جدی حمله نظامی را علیه ایران اعمال کنند

وی ادامه داد: آمریکا فرصت های بهتری از اسرائیل دارد که می تواند منجر به تغییر موضع هسته ای ایران شود.

او مدعی شد: با همه احترام برای اسرائیل اما ترس نخست حکومت ایران، از آمریکاست. در این موضوع تردیدی وجود ندارد.

پیش از این برخی از مقامات اسرائیلی مدعی شده بودند ایران می تواند در سال 2015 به بمب هسته ای دست یابد.

اسرائیل برغم داشتن سلاح هسته ای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاهدات بین المللی هسته ای نیست.

نظر شما :