کمک‌های مخفیانه ایران به انقلابیون لیبی

۰۷ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۵۸۵۷ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با روزنامه«جام‌جم» برای نخستین بار از ارسال کمک‌های مخفیانه جمهوری اسلامی ایران به انقلابیون لیبی در جریان درگیری با رژیم معمر ‌قذافی پرده برداشت.

علی‌اکبر صالحی گفت: ما پیش از سرنگونی قذافی با بسیاری از گروه‌های معارض در لیبی ارتباط داشتیم و بیش از سه تا چهار محموله کمک‌های غذایی و دارویی را بدون سر و صدا به بنغازی فرستادیم، از این رو مصطفی عبدالجلیل، رییس شورای‌عالی انتقالی لیبی به دلیل همراهی و کمک‌های ‌ایران، نامه‌ای تقدیرآمیز برای رییس‌جمهور، قبل از سقوط قذافی ارسال کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به اینکه انتظار نداشته باشید همه سیاست‌ها، طرح‌ها و رایزنی‌های خود را مستمرا در معرض سمع و دید دیگران قرار دهیم، افزود: باید زمان مناسب مطرح کردن اقدامات کاملا فراهم شود و بعد آن را اعلام کنیم.

وی گفت: من این اطمینان را به شما می‌دهم که شاید هیچگاه مجموعه نظام در هیچ موضوعی مانند تحولات منطقه این‌قدر با انسجام و با جدیت لازم برخورد نکرده و وقت و انرژی در برگزاری جلسات مکرر نگذاشته باشد. نتیجه این مشاورت‌ها و رایزنی‌ها در بین مسوولان نظام منجر به ایجاد چارچوبی شد که وزارت امور خارجه در آن چارچوب عمل می‌کند.

نظر شما :