هشدار پ‌ک‌ک‌ به ترکیه

۰۷ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۳ کد : ۱۵۸۵۲ سرخط اخبار
حزب کارگران کردستان ترکیه هشدار داد که ترکیه با ادامه تهدیدها و عملیات نظامی علیه این حزب، جنگ را به داخل اراضی خود می‌کشاند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی المحیط، یکی از رهبران حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) اعلام کرد: حزب هنوز در مرحله دفاع است اما اگر این اوضاع ادامه یابد، ناچاریم جنگ واقعی را آغاز کنیم.

این در حالی است که ارتش ترکیه، بمباران منطقه کردنشین شمال عراق را با هدف نابودی این حزب رد کرده است.

این رهبر پ.ک.ک در ادامه اخبار مربوط به کشته شدن نیروهای ترکیه توسط نیروهای این حزب در جنوب شرق این کشور را رد کرد.

از سوی دیگر، دولت مرکزی بغداد و مقامات کرد در شمال عراق حملات هوایی ترکیه را نقض آشکار حاکمیت عراق برشمردند و به شدت آن را محکوم کردند.

همچنین در پی انفجار یک بسته‌ی انفجاری در منطقه هکاری واقع در جنوب شرق ترکیه، سه نظامی کشته و سه تن از غیرنظامیان زخمی شدند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی ترکیه، دو تن که مشکوک به عضویت در پ.ک.ک بودند را در حالی که مشغول بمب‌گذاری در روستایی واقع در منطقه هکاری بودند، کشتند.

روزنامه اماراتی دارالخلیج نیز نوشت: در پی متفرق کردن تظاهرکنندگان معترض به حملات هوایی ارتش ترکیه علیه شورشیان کرد در عراق، یکی از مسئولان سیاسی کرد در اثر اصابت کپسول گاز اشک‌آور به سینه‌اش کشته شد.

در این تظاهرات، هزاران تن از 16 استان در اعتراض به عملیات بمباران هوایی ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک در شمال عراق تجمع کرده بودند.

همچنین در تظاهرات مذکور برخی از نمایندگان حزب صلح و دموکراسی طرفدار کردها نیز حضور داشتند.

این در حالی است که اخیرا بیش از 40 تن از نیروهای امنیتی ترکیه در پی حملات افراد مسلح حزب پ.ک.ک به جنوب شرق این کشور کشته شدند.

ارتش ترکیه در پاسخ به این حملات، مواضع این حزب را مورد هدف قرار داد.

نظر شما :