محمود عباس باز جنجال آفرید

۰۶ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۹ کد : ۱۵۸۲۷ سرخط اخبار
محمود عباس در اظهاراتی بی‌سابقه اعلام کرد: آماده‌ایم هرگونه پیشنهاد جدید از سوی جامعه جهانی را به منظور بازگشت به میز مذاکره و نرفتن به سازمان ملل بشنویم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه در یک سخنرانی در رام‌الله اعلام کرد: هدف از رفتن به سازمان ملل برای عضویت کامل فلسطین در این سازمان، منزوی کردن اسرائیل و رویارویی با آمریکا نیست، بلکه از نظر ما پذیرش فلسطین به عنوان یک عضو کامل سازمان ملل باعث ایجاد صلح،‌ عدالت و همزیستی مسالمت‌آمیز به جای ظلم و دشمنی می‌شود و به اختلاف اسرائیل و فلسطین پایان می‌بخشد.

وی همچنین هدف از این تصمیم فلسطین را تحقق رویای فلسطینی‌ها در بر رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای اشغال شده در سال 1967 دانست.

عباس به مخالفت رژیم صهیونیستی و آمریکا با رفتن به سازمان ملل اشاره کرد و خطاب به آنها گفت: خوب هرچه دارید رو کنید اما متاسفانه جامعه جهانی تا این لحظه هیچ طرح جدیدی را ارائه نکرده است.

وی افزود: ناتوانی جامعه جهانی در ممانعت از سیاست‌های توسعه‌طلبانه و نژاد پرستانه اسرائیل ما را ناچار کرده است به سازمان ملل برویم و حق قانونی‌مان را بگیریم. حقی را که تمام قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی هم آن را تائید می‌کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین اعلام کرد: رفتن به سازمان ملل به معنی پایان مذاکرات با اسرائیل نیست، چراکه مذاکرات واقعی و براساس اصول شفاف و مشخص و توافقی هنوز پابرجاست چنانکه متوقف کردن شهرک‌سازی‌های اسرائیل گزینه‌ای استراتژیک است که نمی‌توانیم از آن کوتاه بیاییم.

از سوی دیگر محمود عباس در گفت‌وگو با روزنامه قطری الوطن نیز اعلام کرد که در تصمیم خود برای رفتن به سازمان ملل مصمم است.

عباس همچنین در خصوص مذاکره با رژیم صهیونیستی عنوان داشت: اگر مذاکرات با شرط‌های قابل قبول از سر گرفته شود ما نیز به آن پایبندیم.

وی افزود: واشنگتن تاکنون هیچ چیزی را رو نکرده است و سیاست فشار آمریکا بر فلسطینی‌ها سیاست چماق و هویچ است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: مطمئنم که یک‌ سوم اعضای مجمع عمومی سازمان ملل با به رسمیت شناختن کشور فلسطین موافقند.

وی بر لزوم انجام اصطلاحات در سازمان آزادی‌ بخش فلسطین (ساف) تاکید کرد و گفت: این سازمان بعد از سپتامبر نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رئیس تشکیلات خودگردان هرگونه مبارزه مسلحانه را رد کرد و گفت: تا زمانی که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هستم، اجازه مبارزه مسلحانه را نخواهم داد.

وی افزود: سوء‌استفاده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از وقایع سیناء وی را از "بهار یهودی" نجات داد.

عباس تاکید کرد بعد از انقلاب مصر مردم این کشور حق دارند که تدابیر مناسبی را علیه اسرائیل اتخاذ کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: نظام حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر همیشه طرفدار ما بود و این که وی مانعی بر سر راه آشتی ملی فلسطینی‌ها بوده است، اشتباه است.

وی همچنین درباره اخبار منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی بر مذاکرات محرمانه با رژیم صهیونیستی را رد کرد و عنوان داشت که با شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی سه دیدار داشته و این دیدارها که بدون نتیجه به پایان رسیده است.



نظر شما :