میقاتی عبدالله را ندید و از ریاض برگشت

۰۶ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۵ کد : ۱۵۸۲۳ سرخط اخبار

نخست وزیر لبنان که به عربستان سعودی سفر کرده بود بدون دیدار با پادشاه سعودی به کشورش بازگشت.

 

به گزارش فارس، "نجیب میقاتی" نخست وزیر لبنان در سفر اخیرش به عربستان سعودی با ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی دیدار نکرد.

 

روزنامه لبنانی "النهار" از منابع آگاه نزدیک به میقاتی دلیل این عدم دیدار را سوال کرد و این منابع اعلام کردند که هدف از سفر نخست وزیر لبنان به عربستان سعودی ادای مناسک عمره بود و این عادت میقاتی است که هر سال در اواخر ماه مبارک رمضان برای ادای مناسک عمره مفرده به عربستان می رود.

 

این منابع افزودند: با این وجود در این سفر دیدارهایی رسمی با برخی مقامات ارشد سعودی صورت گرفت که به دلایلی اعلام نشد اما در کل این دیدار ها مثبت ارزیابی می شوند و کاملا رضایت بخش بوده اند.

 

در راستای تلاش برای تضعیف دولت جدید لبنان و فشار به این کشور در عرصه بین الملل چندی پیش رسانه ها اعلام کرده بودند که ریاض به نخست‌وزیر لبنان اعلام کرده است که از سفر او به عربستان استقبال نخواهد کرد.

 

به اعتقاد کارشناسان با وجود این‌که میقاتی شخصیتی کاملا مستقل و بی‌طرف است و تلاش دارد تا اختلافات داخلی در لبنان را مهار کند، اما جریان 14 مارس و همپیمانان منطقه‌ای‌ آن یعنی عربستان و برخی دولت‌های حاشیه خلیج‌فارس از حمایت او شانه خالی می‌کنند زیرا خواستار موضع‌گیری شدید بیروت علیه جریان مقاومت و همسویی نخست‌وزیر با دادگاه بین‌المللی مسئول ترور رفیق حریری و متهم کردن حزب‌الله لبنان هستند. کاری که میقاتی زیر بار آن نمی رود. 

نظر شما :