مرد شماره دو القاعده کشته شد

۰۶ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۵۸۱۹ سرخط اخبار

مقامات آمریکایی خبر کشته شدن فرد شماره 2 القاعده را در پاکستان تایید کرده و آن را ضربه مهلک دیگری به پیکر این شبکه تروریستی خواندند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس آنجلس تایمز، مقامات آمریکایی روز گذشته اعلام کردند که "عطیه عبدالرحمان" فرد شماره 2 القاعده در پاکستان کشته شده است و این موضوع ضربه مهلک دیگری را به القاعده پس از کشته شدن "اسامه بن لادن" در چهار ماه گذشته وارد کرده است.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، تایید کرد که عطیه عبدالرحمان 22 اوت درپی متعدد حملات هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده در وزیرستان کشته شده است.

وی تاکید کرد: عطیه عبدالرحمان یکی از مقامات مورد اعتماد القاعده و یکی از توانمندترین افراد بود و این شبکه تروریستی نمی تواند فرد دیگری را جایگزین وی کند.

پس از کشته شدن بن لادن تحلیلگران اعلام کردند که عطیه عبدالرحمان و" ابویحیی اللیبی" ( 40 ساله) از عناصر لیبیایی نسبت به ایمن الظواهری مرد شماره 2 شبکه تروریستی القاعده جذاب تر ومحبوبیت بیشتری دارند و احتمال می رود که جایگزین وی شوند.

پیشتر روزنامه "یو اس ای دی" در گزارشی ادعا کرده بود که به غیر از "سیف العدل" افراد شناخته شده دیگری از القاعده در ایران حضور داشتند واحتمال می رود که هنوزهم دراین کشور باشند که از میان آنها می توان به عطیه عبدالرحمان ازفرماندهان لیبایی حاضردرالقاعده و ازسران این شبکه،"ابو محمدالمصری" ازافراد رده بالای کمیته نظامی القاعده و"ابوحفص الموریتانی" از رهبران معنوی شبکه القاعده اشاره کرد. 

نظر شما :