لاریجانی: ایران طرح گام به گام روسیه را بررسی خواهد کرد

۰۶ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۰ کد : ۱۵۸۱۸ سرخط اخبار

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی باشکوه روز قدس و پیروزی مردم مبارز لیبی اظهار کرد: پیروزی مردم لیبی حکایت از این امر دارد که ارزش استراتژیک اراده محکم مسلمانان در پیگیری آرمان آزادی قدس آنچنان بوده است که آمریکا و غرب را به اقدامات فرصت‌طلبانه و شتابزده واداشته است.

 

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی امروز - یک‌شنبه - در نطق قبل از دستور خود در صحن علنی مجلس افزود: امسال روز قدس از درخشندگی خاصی برخوردار بود و حضور چشمگیر ملت عزیز که حامل شعارهای محکم در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و انقلاب‌های منطقه‌ای بود، همین امر امیدواری به تحقق وعده امام(ره) در نجات ملت‌های منطقه و آزادی قدس شریف را افزون نمود.

 

وی تصریح کرد: باید از همت بلند مردم فداکار ایران و سایر کشورها که در دفاع از هویت اسلامی قبله اول مسلمانان بیت‌المقدس و ملت مظلوم فلسطین قیام نمودند، سپاسگزاری نمود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آفرین بر این غیرت اسلامی که انشاءالله نجات‌بخش فلسطین خواهد شد.

 

وی ادامه داد: حضور مردم آزاد شده یا در حال آزادی از قید دیکتاتورهای وابسته در مصر،‌ تونس، لیبی، یمن و بحرین در راهپیمایی روز قدس، شکوه روز قدس و حیثیت بین‌المللی آن را زنده کرد و نشان داد که فریاد ملت‌های مسلمان در دفاع از مظلومیت فلسطین اگرچه به خاطر سلطه استعماری چند صباحی شنیده نمی‌شد، اما امروز تبدیل به نهضتی فراگیر شده که ندای پرصلابت آن آمریکا و اسراییل را به اقدامات عجولانه واداشته است.

 

وی اظهار کرد: اما کیست که نداند سرعت تغییرات به حدی است که زمان وسوسه‌های شیطانی را از آنان گرفته است.

 

لاریجانی با اشاره به طرح موضوع کشور فلسطین در سازمان ملل خاطرنشان کرد: البته این روزها شاهد نظریه‌ای در سازمان ملل هستیم مبنی بر کشور فلسطین که آمریکا همین مقدار از حقوق فلسطینینان را تاب نیاورده و مرتبا فریاد می‌زند وتو خواهیم کرد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینجاست که دغل‌کاری رییس‌جمهور آمریکا مکشوف می‌شود که از یک طرف ژست احقاق حقوق فلسطین را به خود می‌گرفت و مرتبا با مانور تبلیغاتی قصد فریب داشت و حتی چند ماه پیش موضعی در مورد کشور فلسطین در سرزمین‌های 67 را اعلام نمود، اما در مرحله عمل و طرح آن در سازمان ملل با گستاخی‌ وقیحانه‌ای دم از وتو آن می‌زند.

 

وی عنوان کرد: البته برای صاحب‌نظران صحنه بین‌الملل روشن بود شعارهای آقای اوباما چه درباره فلسطین و چه در احقاق حقوق مسلمانان و چه در مورد ایران فریبی بیش نیست و اصولا استراتژی آمریکا حکایت از نوعی سرسپردگی امنیتی به رژیم صهونیستی دارد.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای کار این رییس‌جمهور هشدارهایی را به موقع داده بودند لذا همین صحنه‌سازی از جانب آمریکا در مساله هسته‌یی ایران رخ داد، زمانی که رییس‌جمهور فعلی آمریکا از طریق نخست وزیر ترکیه و رییس‌جمهور سابق برزیل تقاضای تبادل سوخت اتمی نموده و مشاهده شد پس از مذاکرات ایران با این دو کشور و توافق با آنان، یکباره صحنه را به سوی صدور قطعنامه تغییر داد.

 

وی گفت: اینک نیز جمهوری اسلامی طرح گام به گام روسیه در مساله هسته‌یی را بررسی خواهد کرد اما آمریکایی‌ها باید بفهمند با کشوری با دانش هسته‌یی صلح آمیز مواجه هستند و این یک واقعیت است؛ زیرا تلاش در تقلیل این واقعیت خودفریبی است و چانه‌زنی در این مهم برای آنان حاصلی ندارد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس ضمن تشکر صمیمانه از حضور پرمعنای ملت عزیز ایران در روز قدس حمایت خود را از ملت‌های به پا خواسته منطقه به خصوص مردم مبارز لیبی اعلام و پیشرفت‌های انقلاب آنان را تبریک گفته و مطمئن است جوانان انقلابی این کشور با دوراندیشی اقدامات فرصت‌طلبانه ناتو را در درون حرکت انقلابی خود محو خواهد کرد.

 

لاریجانی با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت اسوه‌های مبارزه و خدمت‌گزاری شهیدان باهنر و رجایی اظهار کرد: هفته دولت را به عزیزان خدمتگزار در دولت تبریک عرض کرده و امیدواریم نگاه انقلابی این دو شهید یعنی نیت خالص، روحیه پرکاری و خدمات بابرنامه و قانونمند و بی‌ریا به ملت را مبنای کار خویش قرار دهند.

 


نظر شما :