جزئیاتی از پناهگاه عجیب قذافی

۰۵ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۹:۵۲ کد : ۱۵۸۰۴ سرخط اخبار

در پی ورود انقلابیون به مقر سرهنگ معمر قذافی و با ادامه جستجوی کاخ‌های دیکتاتور و خانواده‌اش هر روز ابعاد تازه‌ای از شیوه زندگی و تفکرات عجیب و غریب سرهنگ برای همگان فاش می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط، به تازگی در عمق 40 پایی زیرزمین و در زیر یکی از کاخ‌های خانوادگی معمر قذافی، رهبر لیبی مخفیگاهی پیدا شده است که خشم و شگفتی همگان را برانگیخته است.

این مخفیگاه به شکلی ساخته شده است که به هیچ وجه نمی‌توان به آن نفوذ کرد و برای ورود به آن حتما باید از میان درختان انبوه و باغچه‌ اطراف قصر گذشت و از در فولادی آن که قطر آن به یک پا می‌رسد، گذشت.

این در با اثر انگشت کار می‌کند و برای رسیدن به آن باید سه ردیف پله را به سمت زیر زمین پایین رفت. پشت این در فولادی یک مخفیگاه بزرگ ساخته شده است و تمام لوازم ضروری و حتی غیرضروری در آنجا موجود است.

این مخفیگاه که در زیر کاخ معتصم قذافی، یکی از فرزندان و مشاور امنیتی قذافی قرار دارد، دارای دیوارهایی به ارتفاع 20 پا است که تابلوهای زیادی از نقاشی انتزاعی بر روی آن نصب شده است.

مخفیگاه مذکور همچنین دارای یک سالن ورزشی و استخر و دو بار است.

همچنین در مخفیگاه پرزرق و و برق قذافی چندین کتاب و کاتولوگ‌های تبلیغاتی خاص از جمله کاتولوگ یک قایق تفریحی که فقط مخصوص افراد و مقامات برجسته است، پیدا شده است.

در این مخفیگاه زیر زمینی مقدار زیادی دارو و لوازم پزشکی نیز یافت شده که انقلابیون آن را به بیمارستان‌های شهر طرابلس تحویل دادند.

اتاق خواب‌ها و حمام‌ها این مخفیگاه پر از پرهای نرم است و یک مولد برق تسویه‌کننده آب با مخازن ویژه نیز در این مخفیگاه قرار داده شده است که می‌تواند نیازهای ساکنان آن را برای مدت‌ها تامین کند.

در این مخفیگاه همچنین تعداد زیادی اتاق و راهروهای تو در تو وجود دارد که یکی از این راهروها به یک در فولادی می‌رسد که انقلابیون نتوانستند آن را باز کنند و احتمال می‌دهند که افرادی پشت اتاق‌های این در مخفی باشند.



( ۱۳ )

نظر شما :