اشتون در راه خاورمیانه

۰۵ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۲ کد : ۱۵۷۹۹ سرخط اخبار
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که این هفته با هدف بازگرداندن مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطین بر سر میز مذاکرات سازش به خاورمیانه سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "کاترین اشتون" روز گذشته در این بیانیه تاکید کرد: در پی افزایش تنش ها در منطقه از سرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه بیش از همیشه اهمیت دارد و تنها از طریق مذاکره می توان به درگیریها میان دو طرف پایان داد.

اشتون گفت: اتحادیه اروپا به تلاشهای خود برای ازسرگیری فوری مذاکرات سازش ادامه می دهد و به همین خاطر هفته جاری به منطقه سفر می کنم و در رام الله با "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و "سلام فیاض" نخست وزیر انتصابی این تشکیلات دیدار می کنم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در سرزمین های اشغالی با "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر، "ایهود باراک" وزیر جنگ، "اویگدور لیبرمن" وزیر خارجه و "زیپی لیونی" رهبر جناح مخالف دولت صهیونیستی دیدار می کند.

اشتون پس از آن به اردن سفر کرده و با "ملک عبدالله دوم" پادشاه و "ناصر جوده" وزیر خارجه این کشور درباره تحولات خاومیانه، لیبی و ایجاد اصلاحات در اردن گفتگو می کند.



نظر شما :