احتمال فرار قذافی به الجزایر

۰۵ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۵ کد : ۱۵۷۹۴ سرخط اخبار

برخی منابع اعلام کردند که قذافی بامداد روز گذشته با یک کاروان خودرو زره‌پوش از مرزهای شرقی لیبی وارد خاک الجزایر شده است.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، یک منبع آگاه از انقلابیون لیبی اعلام کرد که بامداد دیروز (جمعه) یک کاروان متشکل از 6 خودرو مرسدس زره‌پوش از لیبی وارد خاک الجزایر شد و این احتمال وجود دارد که همراه این کاروان مسئولان بلندپایه یا شخص معمر قذافی و پسرانش باشند که از لیبی فرار کرده‌اند.

این منبع که از اعضای شورای نظامی لیبی در شهر مرزی غدامس است، تاکید کرد که این کاروان ماشین‌های زره‌پوش صبح روز جمعه از مرزهای لیبی گذشت و وارد خاک الجزایر شد و حفاظت از این کاروان را فرمانده یکی از یگان‌های صحرانشین تحت فرماندهی قذافی برعهده داشت.

این منبع افزود: انقلابیون لیبی نتوانستند، کاروان را تحت پیگرد قرار داده و آن را متوقف کنند.

این درحالی است که تاکنون دولت الجزایر از به رسمیت شناختن شورای انتقالی لیبی امتناع کرده و یک مسئول الجزایری روز پنج شنبه در گفتگو با رویترز اعلام کرد که دولت الجزایر درصدد است، اطمینان حاصل کند که نظام جدید لیبی با القاعده در مغرب اسلامی مبارزه خواهد کرد.

شورای انتقالی لیبی برای یافتن زنده یا مرده قذافی 1.7 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است و هم اکنون تمام مناطق طرابلس که انتظار می‌رود، ‌قذافی در آنجا پنهان شده باشد، تحت نظر و مراقبت است.



نظر شما :