عراق سفیر ترکیه را احضار کرد

۰۴ شهریور ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۳ کد : ۱۵۷۸۰ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که این کشور سفیر ترکیه در بغداد را فراخواند و اعتراض این کشور نسبت به بمباران مرزهای شمالی توسط جنگنده‌های ترکیه‌ای را اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ "هوشیار زیباری" وزیر امور خارجه عراق، سفیر ترکیه در بغداد را فراخواند و از وی خواست تا ترکیه فوری حملات هوایی به مرزهای شمالی را متوقف کند.
 
ترکیه هفته پیش سلسله حملاتی علیه پیکارجویان کرد در شمال عراق انجام داد. مقامات عراقی اعلام کرده‌اند که حملات هوایی ترکیه دست‌کم 7 شهروند عراقی را به خاک و خون کشید.


طی ماه رمضان ، ارتش ترکیه با فرمان اردوغان حمله سنگینی را از هوا و زمین علیه پیکارجویان کرد در داخل ترکیه و شمال عراق آغاز نموده که این حملات تاکنون صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

این حملات ارتش ترکیه با هدف سرکوب گروه مخالف پ ک ک صورت می گیرد . گرچه گروه پ ک ک به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است اما شکنجه صدها بی گناه در سلول های واحد ضد تروریستی پلیس ترکیه، استفاده از بمب های ناپالم برای به آتش کشیدن بیش از 3500 روستای کردنشین بخشی از اقداماتی است که فراتر از مقابله با یک گروه تروریستی به شمار می آید.


نظر شما :