مخالفت تلویحی آمریکا با طرح گام به‌گام

۰۳ شهریور ۱۳۹۰ | ۲۰:۳۷ کد : ۱۵۷۵۷ سرخط اخبار
مشاور امنیت ملی کاخ سفید بدون آن که اشاره‌ی مستقیم به طرج گام به گام روسیه درباره‌ی موضوع هسته‌ای ایران کند،تلویحاً مخالفت آمریکا با این طرح روسیه را اعلام کرد.

به گزارش جام جم آنلاین در حالی که روسیه طرحی را با نام طرح گام به گام درباره برنامه‌ی هسته‌ای ایران ارائه داده است،پس از گذشت چند ماه از طرح این موضوع و سکوت معنا دار آمریکا و دیگر اعضای گروه 1+5 سرانجام آمریکا هرچند در لفافه موضع خود را درباره‌ی طرح روسیه اعلام کرد.

طرح روسیه که از سوی جمهوری اسلامی ایران با استقبال روبرو شد، با دعوت لاورف از صالحی برای سفر به مسکو رسماً به جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

پس از تحویل طرح به ایران قرار بر این شد که کارشناسان دو طرف بر روی چگونگی اجرای طرح و جانب آن بحث و گفتگو شود.

تام دانیلون مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد که تا زمانی که تمام نگرانی های آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران رفع نشود، هیچ کدام از تحریم های اعمال شده علیه ایران لغو نخواهد شد.

در حالی که معاون سازمان بین المللی انرژی اتمی چند روز پیش به همراه دیگر بازرسان این سازمان از تأسیسات هسته‌ای کشورمان بازدید کردند آمریکا همچنان از نگرانی‌های خود درباره‌ی برنامه‌ی هسته‌ای ایران ابراز نگرانی می‌کند.

با توجه به این که تاکنون در گزارش‌های آژانس نیز گزارشی از انحراف ایران اراده نشده است و همواره ادعاهای مطرح شده بدون ارائه اسناد و مدارک بوده است.

دانیلون که با سی ان ان گفت وگو کرده بود، اظهار داشت:مسیر برای ایران باز است تا به میز مذاکرات بیاید و در خصوص موضوع هسته ای وارد مذاکره شود اما تا زمانی که نگرانی ها درباره مسئله هسته ای رفع نشود، به هیچ عنوان تحریم های تحمیلی آمریکا علیه ایران حذف نخواهد شد.»

در صورتی که آمریکا و دیگر اعضای گروه 1+5 با طرح گام به گام روسیه مخالفت کنند این موضوع را به طور حتم به اثبات می‌رساند که غرب خواهان پایان موضوع هسته‌ای ایران نیست و تمایل دارد تا این موضوع به عنوان یک اهرم فشار همواره مطرح باشد.
 

نظر شما :