هشدار مک کین به چین و روسیه

۰۳ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۶ کد : ۱۵۷۵۴ سرخط اخبار
فارس: "جان مک‌کین" نامزد سابق پست ریاست‌جمهوری آمریکا معتقد است که بعد از مصر و لیبی نوبت به سوریه و حتی ممکن است چین و روسیه برسد و هیچ دیکتاوری در امان نیست.به گزارش  پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "جان مک‌کین" نامزد سابق پست ریاست‌جمهوری آمریکا معتقد است که حوادث اخیر در لیبی باید برای رهبران سوریه یک هشدار تلقی شود.
 
این سناتور حزب جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» گفت: در پی معمر قذافی، بشار اسد هم سرنگون خواهد شد و بعد از آن حتی ممکن است نوبت به چین و روسیه برسد. در این کشورها هم اوضاع ناآرام است. مردم خواهان آزادی هستند و ما اکنون دقیقا شاهد آزادی مردم لیبی هستیم.
 
مک‌کین معتقد است که هر دیکتاتوری در حال حاضر باید خود را در معرض خطر احساس کند.
 
وی مدعی شد: حتی علی‌رغم اینکه در کشورهای عربی ریخته شدن خون مردم غیرنظامی همچنان ادامه دارد، زمانی این حوادث به پایان می‌رسد و آینده بهتری در انتظار همه شهروندان این کشورها خواهد بود، در غیر این صورت آنها امکان آشنا شدن به این را نداشتند که دموکراسی و آزادی چیست.
 
این سناتور آمریکایی پیش از این هم گفته بود که سرنوشت حسنی مبارک در مصر باید برای "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه درس عبرتی باشد.
 
مک‌کین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی.بی.اس» آمریکا گفته بود: من فکر نمی‌کنم که این حوادث (انقلاب‌ها) محدود به منطقه خاورمیانه شود. این باد به مسیر خود همچنان ادامه خواهد داد و اگر من جای ولادیمیر پوتین بودم، کمتر تا این اندازه اعتماد به نفس داشتم.
 

نظر شما :