شدت جراحات رئیس مجلس یمن را کشت

۰۱ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۴ کد : ۱۵۶۷۳ سرخط اخبار
 یک مسئول دولتی که همراه رئیس‌جمهوری یمن در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: رئیس مجلس شورای این کشور بر اثر شدت جراحات در حادثه حمله به کاخ ریاست‌جمهوری در ژوئن گذشته، درگذشته است.

 به گزارش ایسنا، به گفته این مقام دولتی، "عبدالعزیز عبدالغنی"، نخستین مسئول سیاسی برجسته نظام علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری یمن به علت انفجاری که در مسجد کاخ ریاست‌جمهوری در صنعاء در ماه ژوئن رخ داد، به شدت مجروح شد و صبح روز دوشنبه در بیمارستان ریاض فوت کرد.

عبدالعزیز عبدالغنی نخست‌ وزیر سابق و معاون رئیس‌جمهوری یمن شمالی پیش از اعلام وحدت یمن بود. وی قرار است روز چهارشنبه در صنعاء به خاک سپرده شود.

 به خاطر مرگ این مسئول یمنی سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

یک مسئول امنیتی برجسته یمن نیز اعلام کرد که هیچ اعمال فشاری بر علی عبدالله صالح برای انتقال اختیاراتش به عبد ربه منصور هادی، معاونش صورت نگرفته است.

 به گفته علی الآنسی، مدیر دفتر صالح و رئیس سازمان امنیت ملی، مذاکره میان گروه‌های سیاسی تنها راهکار برای خروج از بحران کشور است.

 وی تاکید کرد: 80 تن از اعضای القاعده در درگیری‌های کنونی میان نیروهای ارتش و اعضای القاعده در استان ابین در جنوب یمن کشته شده‌اند.

علی الآنسی گفت: اخبار منتشرشده مبنی بر اعمال فشار بر صالح در زمینه انتقال اختیاراتش به معاونش صحت ندارد.

 الآنسی افزود: صالح از اوضاع مطلع است و به طور دائم وقایع سیاسی و امنیتی داخل کشور را دنبال می‌کند و با معاونش عبد ربه منصور هادی در ارتباط است. تمامی تدابیر لازم برای تضمین امنیت کشور و شهروندان اتخاذ شده است.

 الآنسی تصریح کرد: تحقیقات در خصوص تلاش برای ترور صالح در کاخ ریاست‌جمهوری در مراحل پایانی قرار دارد و تاکنون تیم تحقیقاتی 80 درصد از تحقیقات خود را انجام داده و آمریکایی‌ها نیز در تحقیقات فنی برای استفاده از امکانات و مهارت‌های لازم در زمینه تحقیقات مشارکت داشتند.


نظر شما :