مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

۲۸ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۵۵۳۹ اخبار اصلی
در این ستون می خوانیم: ادعای یک ورزشکار پناهنده ایرانی، نظام تجربیاتش را برای جهان ای‌میل کند، بحران های جهانی بر اثر ارتکاب گناه است و...
مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی
ادعای یک ورزشکار پناهنده ایرانی

 

به گزارش آتی نیوز، یک ملی پوش پناهنده به سوئد در گفتگو با رادیو فردا ادعا کرد که به علت اینکه از سوی سپاه مجبور به آموزش نیروهای بسیج شده است به کشور اروپایی سوئد پناهنده شده است.

به ادعای این ملی پوش سابق که در مسابقات قهرمانی آسیا نیز مدال سوم را کسب کرده است، سپاه از طریق افرادی همچون وی قصد گلادیاتور سازی داشته است!

این شخص علت رد قبول این پیشنهاد و درنهایت پناهنده شدنش را این چنین عنوان کرد که این عمل مغایر با انسانیت، حقوق بشر و با مسائل انسانی است.

 

نیروگاه بوشهر قبل از پایان شهریور راه‌اندازی می‌شود

 

محمدحسن غفوری‌فرد رییس کمیته بررسی اوضاع نیروگاه بوشهر در مجلس، در مورد آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر گفت: در بازدید اخیری که از نیروگاه بوشهرداشته‌ام به این نتیجه رسیدم که این نیروگاه به زودی راه‌اندازی می‌شود. البته ممکن است در مراحل اولیه راه‌اندازی همچون‌ نیروگاه‌های دیگر مشکلاتی داشته باشد که باید آنها رفع کرد. این که این نیروگاه اتمی با تکنیک بالا در مراحل اولیه و مشکلاتی مواجه شود، موضوعی طبیعی است.

وی با تأکید بر اینکه نیروگاه اتمی بوشهر قابل راه‌اندازی است، گفت:‌ بنده نسبت به راه‌اندازی این نیروگاه تا پایان شهریورماه خوش‌بین هستم به گونه‌ای که فکر می‌کنم تا قبل از پایان تابستان یعنی پیش از اتمام شهریور، برق از این نیروگاه به شبکه سراسری وصل شود.

 

دستگیری مدیر صفحه "جنگ تفنگ آب پاش"

 

شبکه العربیه نوشت: آرش عطرسایی مدیر صفحه "جنگ تفنگ آب پاش" در شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

آب بازی برنامه ای بود که طی هفته های گذشته به صورت دست جمعی در تهران توسط جوان ها از طریق قرار گذاشتن در سایت اجتماعی فیسبوک اجرا شد. پس از آن تعدادی از جوانان شهرستانی با راه اندازی صفحاتی در فیسبوک، اقدام به دعوت جوانان شهرستان برای حضور در برنامه ای مشابه برنامه تهران کردند.

به گزارش العربیه، آرش عطرسایی دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز است و صفحه ای با عنوان "جنگ تفنگ آب پاش" را در این سایت اجتماعی راه اندازی کرده است.

 

نظام تجربیاتش را برای جهان ای‌میل کند

 

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک، به مقام‌های کشور پیشنهاد کرد که تجربیات خود را به آدرس ای‌میل ده‌ها میلیون نفر در جهان به خصوص مردم کشور‌های عربی ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری ایکنا، وی گفته است: دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیردولتی باید تجربیات انقلاب را مکتوب کنند تا در زمان شکل‌گیری این حکومت‌ها و درخواست آنان از استفاده از تجربیات کشورمان این تجربیات در اختیارشان قرار داده شود.

قدیری ابیانه از «جمع‌آوری ایمیل مخاطبان در کشورهای مختلف جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی و ارسال مرتب مطالب مفید برای آنان از طریق ای‌میل» به عنوان یکی از راه‌های انتقال تجربیات جمهوری اسلامی یاد کرده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار داشته است: معتقدم دیپلماسی عمومی کشور ما باید به سطحی برسد که بتوانیم روزانه ده‌ها میلیون ای‌میل برای مخاطبان در سراسر جهان ارسال کنیم.

 

ایران در گردشگری منطقه بدون رتبه شد

 

به گزارش آتی نیوز، سازمان جهانی گردشگری در جدیدترین گزارش خود فهرست کشورهای فعال در حوزه گردشگری را بر اساس تعداد مسافر خارجی وارد شده به هر کشور منتشر کرده است. در لیست منتشر شده در سطح جهان تعداد 940 میلیون توریست جابجا شدند که در این میان کشورهای فرانسه، آمریکا و چین 3 رتبه برتر را به خود اختصاص داده اند.

در بین 10 کشور برتر جهان در زمینه گردشگری، ترکیه توانسته است رتبه هفتم این فهرست را به خود اختصاص دهد. در این فهرست آفریقا و خاورمیانه دو منطقه جغرافیایی هستند که کمترین میزان گردشگر خارجی را دارند. در بین کشورهای خاورمیانه ای این فهرست کشورهای یونان، عربستان و سوریه سه جایگاه برتر را به خود اختصاص دادند و امارات متحده عربی توانسته است جایگاه چهارم را از آن خود کند.

 

آیا ایران در سوریه پایگاه نظامی می‌سازد؟

 

به گزارش جهان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف مدعی شد که دستگاه‌های جاسوسی غربی به این نتیجه رسیده‌اند که ایران قصد دارد در شهر لاذقیه سوریه، یک پایگاه نظامی چند میلیون دلاری احداث کند.

بنابر این ادعا، این پایگاه قرار است در فرودگاه لاذقیه احداث شده و احداث آن تا پایان سال آینده میلادی به پایان برسد. این پایگاه به ایران کمک خواهد کرد تا تجهیزات نظامی در خاک سوریه پیاده کند.

منابع غربی مدعی هستند که توافق در خصوص ساخت این پایگاه نظامی در سفر اخیر معاون امنیتی سوریه، "محمد نسیف خیربک" به ایران صورت گرفته است. خیربک از قدرتمندترین شخصیت‌های امنیتی سوریه محسوب می‌شود.

 

بازداشت سه باکویی به اتهام تبلیغ افکار فرقه ای با پشتیبانی ایران

 

به گزارش آتی نیوز به نقل از الجزیره، مسئولان جمهوری آذربایجان سه تن از مظنونین به تبلیغ ایده ها و افکار فرقه ای در کشور را که به زعم این مسئولان توسط سرویس اطلاعاتی ایران پیشتیانی می شدند، بازداشت کردند.

وزرات امنیت داخلی و دادسرای عمومی جمهوری آذربایجان در بیانیه مشترکی اعلام کردند که این سه نفر به نام های آبگول سلیمانوف، رمیل بیراموف و عریف گانییف به اتهام مشارکت در فعالیت های خصمانه علیه دولت آذربایجان، اختلال در امنیت عمومی و تشویق شهروندان آذربایجانی به عدم پیروی از دستورات مقامات این کشور، دستگیر شدند.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است که سلیمانوف با حمایت مالی از مرکز فرهنگی ایران در باکو پایتخت آذربایجان، گروهی فرقه ای به نام "جعفری" تاسیس کردند.

 

فراخوان سازمان بسیج به فلسطینیان

 

سازمان بسیج مستضعفین در بیانیه‌ای تاکید کرد: اکنون که فریاد مبارزات حق طلبانه مسلمانان در سراسر جهان و حتی در کشورهای اروپایی و مخصوصا لندن نیز طنین‌انداز شده است، نوبت تمام مجاهدان مسلمان فلسطینی است که با همت خود فضای اختناق را برهم بزنند.

 

بحران های جهانی بر اثر ارتکاب گناه است

 

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید، وجود بحران در کشورهای مختلف جهان را در اثر ارتکاب گناه در این کشورها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مکارم شیرازی در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) گناه را سرچشمه بلاها دانست و گفت: با نگاهی به دنیای شرق و غرب، متوجه می‌شویم که همه دنیا در بحران است. آمریکایی که ثروتمندترین کشور دنیا بود و کشورهای اروپایی و خاورمیانه الان دچار بحران هستند.

وی با طرح این سئوال که آیا احتمال نمی‌دهیم که این بحران‌ها در اثر ارتکاب به گناه و معاصی باشد؟ افزود: باید برویم به درگاه خداوند توبه کنیم و خداوند آفات و بلاها را از جوامع دور کند.

 

برادر خالد اسلامبولی از ایران به مصر برمی گردد

 

به گزارش عصر ایران، روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از منابع آگاه نوشت که شماری از افراد مصری عضو گروه های اسلامگرا و تحت تعقیب مقامات قاهره در حال بازگشت به مصر هستند. همچنین انتظار می رود محمد شوفی اسلامبولی برادر خالداسلامبولی قاتل انور سادات رئیس جمهور اسبق مصر و داماد اسامه بن لادن رهبر القاعده به زودی به مصر بازگردد.

محمد یاسین از آگاهان پرونده اسلامگرایان مصری مقیم خارج از این کشور گفت: مقامات ایرانی از یک ماه پیش به محمد شوقی اسلامبولی گفته اند که وی می بایست خاک ایران را به مقصد پاکستان یا مصر ترک کند که وی نیز پاکستان را انتخاب کرد اما حال او در مرز ایران و پاکستان به هم خورد و به تهران بازگشت.

 

دولت انگلیس زندانیان سیاسی و معترضان را سریعاً آزاد کند

 

 فاطمه آلیا عضو کمیته روابط خارجی مجلس گفت: دولت انگلیس مؤظف است که حقوق زندانیان سیاسی را رعایت کرده و سریعاً آنها را آزاد کند، البته وکلای بدون مرز هم وظیفه دارند که با دخالت خود، اجازه ندهند که پلیس انگلیس، زندانیان سیاسی را ضرب و شتم و شکنجه کند.

 

کمک به ثبات سوریه وظیفه همه مسلمین جهان است    

 

یک مراجع تقلید در پیامی کمک به ثبات سوریه در برابر نقشه‌های مخرب آمریکا و اسراییل را وظیفه‌ همه‌ مسلمانان جهان خواند.

در پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: همه می‌دانیم کشور سوریه دو ویژگی مهم در منطقه دارد: اولا در خطوط مقدم جبهه مبارزه با اسراییل غاصب قرار گرفته و ثانیآ مانع زیاده‌خواهی دولت‌های استعماری مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه در منطقه است و به خاطر همین موقعیت مبارزاتی، دولت‌های استکباری و اسراییل و متأسفانه بعضی از کشورهای عربی که هماهنگ با آنها عمل می‌کنند سخت برای متزلزل کردن ثبات این کشور اسلامی در تلاشند و عجیب اینکه دولت آمریکا و رژیم اسراییل با صراحت همکاری خود را با بعضی از گروه‌های مسلح که می‌خواهند ثبات سوریه را بر هم بزنند ابراز می‌دارند... مسلمانان بیدار و ژرف‌بین بلکه همه آزادگان جهان باید این موقعیت سوریه را درک و به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی برای خنثی کردن این نقشه شوم که سبب ایجاد یک جنگ داخلی می‌شود و در نهایت سبب ویرانی یک کشور اسلامی دیگر است جلوگیری کنند. به یقین شهروندان سوری نیز از این امر آگاهند که دشمن می‌خواهد لیبی دیگری در منطقه درست کرده و اسراییل و منافع خود را حفظ کند. البته دولت سوریه نیز باید به قول‌هایی که در زمینه اصلاحات داده است وفادار باشد و بهانه را از دست دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها بگیرد.

 

شرط گذاری جدید مصر برای رابطه با ایران

 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری‌ها، محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه مصر در دیدار با روزنامه نگاران حوزه دیپلماسی در قاهره گفت: گسترش روابط با ایران در گرو تحقق دو اصل است؛ نخست، رعایت اصل عدم دخالت در مسائل داخلی مصر است. مصر دخالت در امور داخلی خود را رد می کند و در مسائل داخلی دیگران نیز دخالت نمی کند. دومین اصل موضوع نیز امنیت خلیج فارس است؛ امنیت خلیج فارس به امنیت مصر مرتبط است.

 

چطور آنجا مشکل حقوق بشر ندارند آن وقت در ایران داریم؟

 

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: ما به گزارشگر [حقوق بشر] آنها اگر اجازه ورود نمی‌دهیم به این دلیل است که آنها قضاوت‌هایشان بر اساس معیارهای دوگانه است. حقوق زن در ایران رعایت می‌شود. 60درصد دانشگاه مال زن‌هاست. پس مشکلی از نظر حقوق بشر نداریم. اما در عربستان زن حق رانندگی ندارد. چطور آنجا مشکل حقوق بشر ندارند آن وقت در ایران داریم؟

 

نظر شما :