مجله هفته/ گزیده هایی از محمود احمدی نژاد

۲۸ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۵۵۳۸ اخبار اصلی
در هفته ای که گذشت گفتگوی محمود احمدی نژاد با شبکه راشا تودی واجد نکته های خواندنی و مهمی بود که مرور دوباره گزیده هایی از آن خالی از لطف نیست.
مجله هفته/ گزیده هایی از محمود احمدی نژاد
احمدی نژاد جز صداوسیمای جمهوری اسلامی، با سایر رسانه های داخلی بطور مجزا گفتگو نمی کند. البته نشست های خبری او برگزار می شود ولی مصاحبه هایش با شبکه ها و رسانه های خارجی تداوم خود را حفظ کرده است. این روزها در آستانه سفر او به نیویورک - مقر سازمان ملل متحد - قرار داریم و پیش بینی می شود بر تعداد مصاحبه های خارجی وی افزوده شود.

در اینجا بخش هایی از صحبت های احمدی نژاد در گفتگو با خبرنگار راشا تودی، به نقل از خبرگزاری ایرنا و به صورت گزیده و تیتروار می آید:

 

ملت ایران به دنبال حاکمیت عدالت در جهان است

 

ملت ایران جدا از رنگ، نژاد، زبان و سلیقه دوستدار تمامی ملت‌ها بوده و به دنبال حاکمیت عدالت و صلح در جهان و پیشرفت و تعالی همه بشریت است.

 

ملت‌های جهان دست به دست هم دهند

 

صلح، رفاه، امنیت، دوستی و احترام برای بشریت زمانی به‌وجود می‌آید که ملت‌های جهان دست به دست هم در مسیر ساختن آینده‌ای درخشان با یکدیگر مشارکت و همکاری کنند.

 

انسان‌ها با مهرورزی در ساختن جهان مشارکت کنند

 

آینده بسیار درخشانی در انتظار همه بشریت قرار دارد. زمان آن رسیده که انسان‌ها با اندیشه ای جهانی، مهرورزی و پی بردن به اهمیت عدالت در ساختن جهان مشارکت کنند تا مدیریت عادلانه و انسانی بر جهان حاکم شود.

 

ملت ایران همه انسان ها را دوست دارد

 

ملت ایران همه انسان ها را فارغ از رنگ، نژاد و سلیقه دوست دارد و آنها را محترم می شمارد و از اینکه تبعیض و فقر در جهان وجود دارد ناراحت است. امیدواریم روزی فرا برسد که تبیعض ها و فقر در جهان از بین برود و به جای جنگ و کینه ورزی، صلح و دوستی گسترش یابد.

 

مردم دنیا از شرایط ناعادلانه حاکم بر جهان ناراحت اند

 

امروز نه تنها ملت‌های منطقه بلکه مردم دنیا از شرایط ناعادلانه حاکم بر جهان و وجود فاصله طبقاتی، جنگ و درگیری و اینکه روزانه بخش وسیعی از ملت‌ها توسط زورگویان عالم دائما تحقیر و سرکوب می‌شوند، ناراحت و نگران هستند.

 

ملت‌های منطقه می‌توانند امور خود را اداره کنند

 

عدالت، آزادی و کرامت به مطالبه عمومی همه ملت‌های جهان تبدیل شده است. ملت‌های منطقه و شمال آفریقا می‌توانند امور خود را اداره کرده و خواسته‌هایشان را به دست آورند اما آنچه که موجب نگرانی شده دخالت‌های بیگانگان در امور کشورها از جمله دخالت ناتو در لیبی است.

 

شورای امنیت اشتباه بزرگی مرتکب شد

 

متاسفانه شورای امنیت نیز در خصوص لیبی اشتباه بزرگی مرتکب شد در حالی که می توانست به جای دخالت نظامی و استفاده از بمب و هواپیما، گروه‌های میانجی‌گر را به این کشور بفرستد و با برگزاری انتخاب آزاد و نظارت بر آن مشکلات را برطرف کند، اما با مصوبه عجولانه خود مشکلات موجود در لیبی را تشدید و پیچیده کرد و موجب کشته شدن انسان‌ها و از بین رفتن زیرساخت‌های لیبی شد.

 

رابطه همسایگی ایران و روسیه قابل تغییر نیست

 

ایران و روسیه همسایه جغرافیایی هستند و این رابطه همسایگی همیشگی بوده و قابل تغییر نیست. باید دو کشور با هم روابط دوستانه و عمیقی داشته باشند ضمن اینکه از نقاط مشترک فراوانی برخوردار هستیم که فعال کردن آن به نفع همه است لذا باید از ظرفیت‌های مشترک برای تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دو کشور استفاده حداکثری کرد.

 

ایران و روسیه راه‌حل‌های مشترکی برای جهان دارند

 

ایران و روسیه با توجه به تحولات اقتصادی و سیاسی در جهان، راه‌حل‌های مشترکی برای حل مشکلات موجود دارند. با توجه به مذاکرات مثبتی هم که با جناب آقای پوتین و مدودوف انجام شده، امیدواریم سطح روابط دو کشور به سرعت در همه زمینه‌ها افزایش یابد.

 

با آقای مدودوف مذاکره کردیم

 

در خصوص راه‌اندازی این نیروگاه با آقای مدودوف مذاکره کردیم و صراحتا اعلام کرد هیچ‌ مانعی دراین راستا وجود ندارد و نیروگاه بوشهر در زمانبندی مشخص راه‌اندازی خواهد شد؛ البته طبیعی است که باید همه نکات لازم برای افزایش ایمنی بکار گرفته شود.

 

اروپا و آمریکا برخوردهای سرکوبگرانه با مردم خود دارند

 

امروز همه کشورهای جهان نیازمند افزایش سطح آزادی هستند و بیشتر از همه کشورهای اروپایی و آمریکایی به آن احتیاج دارند؛ اینکه اروپا و آمریکا ادعای آزادی می‌کنند ولی در مقابل همواره برخوردهای ضد انسانی و سرکوبگرانه با مردم خود دارند نشان دهنده محروم بودن مردم این مناطق از آزادی حقیقی است.

 

آیا حضور 85 درصدی مردم در انتخابات اخیر رکورد پایینی بود؟

چند درصد مردم باید در انتخابات حضور داشته باشند تا آن کشور به عنوان کشوری دمکراتیک به شمار رود و آیا حضور 85 درصدی مردم در انتخابات اخیر، رکورد پایینی بود که در تاریخ دموکراسی به ثبت رسیده؟ امروز دموکراسی‌های متنوع و سلیقه ای مختلفی از جمله دموکراسی اروپایی، آمریکایی، انگلیسی، آلمانی، روسی در دنیا وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند و اینها نمی تواند ملاک ارزیابی قرار بگیرد.

 

امروز در همه جای دنیا حقوق انسان‌ها نقض شده

 

موضوع انسان و حقوق بشر یک موضوع جهانی است و امروز در همه جای دنیا از جمله اروپا، آمریکا و آسیا حقوق انسان‌ها نقض شده و به طور کامل اجرا نمی شود.

 

ایران بیش از سایر کشورهای دنیا به مطالبات مردم اهمیت می‌دهد

 

جمهوری اسلامی ایران کشوری است که بیش از سایر کشورهای دنیا به مطالبات مردم اهمیت می‌دهد، اما بی‌تردید این وضعیت نسبی است و هرگز ادعا نکردیم که در جایگاه مطلوب و ایده آل قرار داریم؛ اما قطعاً جزو بهترین‌ها در دنیا هستیم.

 

جالب است

 

جالب است کسانی که در بحرین نیروی نظامی دارند و همواره در اوضاع کشورهای منطقه دخالت می‌کنند ایران را به دخالت در امور دیگران متهم می‌کنند.

 

مردم غرب نگران هسته‌ای شدن ایران هستند یا سیاستمداران غربی؟

 

امروز برای همگان روشن است مردم غرب نگران هسته‌ای شدن ایران هستند یا سیاستمداران غربی؟ ضمن اینکه ایران هم مخالف این است که کسی در دنیا سلاح هسته‌ای در اختیار داشته باشد. اما اگر نیت واقعی مخالفت با سلاح‌ هسته‌ای وجود داشته باشد بدیهی است که ابتدا باید با سلاح‌های موجود مخالفت شود و این در حالی است که امروز تعداد زیادی بمب اتمی در کشورهای مختلف اروپایی ذخیره شده که مردم این قاره را تهدید می کند اما هیچ گونه اقدامی در این خصوص صورت نمی گیرد.

 

امروز سلاح هسته‌ای فاقد هرگونه کارایی است

 

امروز سلاح هسته‌ای فاقد هرگونه کارایی است و ملت ایران به دو دلیل با سلاح هسته‌ای مخالف است. اول اینکه سلاح هسته‌ای را ضد انسانی می‌داند و به لحاظ اعتقادی با آن مخالفت است، چرا که دین، ما را نسبت به داشتن آن ممنوع کرده و ملت ایران هم ملتی مذهبی است. عدم کارایی سلاح هسته‌ای علت دوم مخالفت ملت ایران با دستیابی به اینگونه سلاح‌هاست. معتقدیم امروز کسانی که سلاح‌ هسته‌ای در اختیار دارند اولاً سرمایه و منابع کشور خود را هدر داده اند و ثانیاً برای خودشان نیز خطر ایجاد کرده اند.  آمریکا سلاح هسته‌ای در اختیار دارد اما آیا برخورداری از اینگونه سلاح ها باعث پیروزی آن در عراق و افغانستان شد؟ یا سلاح هسته‌ای توانست رژیم صهیونیستی را در لبنان و غزه پیروز کرده و یا از فروپاشی جماهیر شوروی جلوگیری کند؟

 

سلاح هسته‌ای متعلق به قرن گذشته است

 

سلاح هسته‌ای متعلق به قرن گذشته است و قرن حاضر قرن اندیشه، منطق، فرهنگ و انسانیت بوده و قدرت واقعی از آن مردم است. هدف ملت ایران صلح و انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس است.

 

انتخابات در ایران کاملاً آزادانه برگزار می شود

 

انتخابات در ایران به صورت کاملاً آزادانه برگزار می شود و اراده مردم حاکم است. این حق ملت است که به هر کسی که صلاح می دانند، رای بدهند و هر کسی را مردم انتخاب کنند بنده نیز به وی کمک خواهم کرد؛ ضمن اینکه بنده معلم دانشگاه هستم و این شغل را حفظ کرده ام و هر جا باشم در خدمت ملت ایران و انسانیت خواهم بود.

 

نظر شما :