آلمان، عربستان را علیه ایران تجهیز می‌کند

۱۵ تیر ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۸ کد : ۱۴۴۱۳ سرخط اخبار
یک روزنامه آلمانی در گزارشی با اشاره به تصمیم آلمان مبنی بر فروش شماری تانک به عربستان نوشت که عربستان این تانک‌ها را با هدف تجهیز علیه ایران خریده است.
 
به گزارش فارس به نقل از "دی ولت "، به نظر می‌رسد با وجود انقلاب‌های عربی اکنون زمان مناسبی برای فروش تانک توسط آلمان به عربستان نیست. به خصوص که این کشور با حمایت از سرکوبگری رژیم بحرین تحت فشار است اما باید گفت که ریاض هدف دیگری نیز از خرید این تانک ها دارد و آن مقابله با ایران و تجهیزات نظامی این کشور در منطقه خلیج‌فارس است.

بر اساس این گزارش،نسل جدید تانک‌های لئوپارد +2A7 مدل به روزشده تانک‌های جنگی آلمان است که ابتدا در سال 2010 ارائه شد.این تانک در جریان اعتراضات خیابانی قابلیت ایجاد ترس و وحشت در میان تظاهرات‌کنندگان و از بین بردن موانع موجود بر سر راه خود را دارد.

این روزنامه آلمانی نوشت که پیش از این نیز اقدام "هلموت اشمیت " صدراعظم وقت آلمان در سال 1981 مبنی بر فروش تانک به عربستان نوعی رسوایی برای دولت اعلام شد چرا که در آن زمان عربستان پیشرو اقدامات مخالف علیه اسرائیل بود اما باید گفت از آن زمان تاکنون شرایط تغییر کرده‌اند.
در واقع اسرائیل هنوز هم از اینکه عربستان از لحاط تسلیحاتی مجهز شود ناخرسند است اما از لحاظ منافع راهبردی این به سود اسرائیل است که ضمن اتحاد با عربستان در موضعی علیه ایران قرار گیرد.

سخنان "اشتفان زایبرت " سخنگوی دولت آلمان در این زمینه نیز قابل توجه است. وی در واکنش به انتقادهای شدید احزاب مخالف آلمان درباره برنامه این دولت مبنی بر فروش تانک به عربستان گفت که دولت آلمان برخلاف منافع اسرائیل اقدام نخواهد کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان که نامش فاش نشد نیز از عربستان به عنوان "شریک مهم " و نیز "شریک راهبردی " نام برد و از نقش عربستان در شورای همکاری خلیج فارس در زمینه یافتن راهکاری برای حل بحران یمن تقدیر کرد.

دی ولت همچنین نوشت که آلمان به این ترتیب و با فروش این تانک‌ها با توجه به حضور ایران،به نوعی به ایجاد تعادل تسلیحاتی در منطقه کمک خواهد کرد.

نظر شما :