آزادی خبرنگار ایرانی- آمریکایی

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۰ کد : ۱۲۸۷۹ اخبار اصلی
به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانواده این خبرنگار که تابعیت ایرانی – آمریکایی- کانادایی دارند تاکید کرده‌اند که وی پس از آزادی به دوحه رفته و به زودی به کانادا باز می‌گردد. آنها در ادامه به عملکرد مناسب مقامات ایران اشاره کرده و از حمایت‌ها قدردانی کردند
آزادی خبرنگار ایرانی- آمریکایی

دیپلماسی ایرانی: خانواده دوروتی پرواز، خبرنگار سابق سیتل پست که اخیرا در سوریه و ایران دستگیر شده بود خبر آزادی وی را تایید کردند. این خبرنگار ایرانی- آمریکایی در تاریخ 29 آوریل از سوی خبرگزاری الجزیره برای پوشش اخبار مربوط به تحولات سوریه به این کشور اعزام شده بود اما پس از مدت کوتاهی امکان دسترسی به وی از بین رفت. سپس دولت سوریه اعلام کرد وی بازداشت شده است و در تاریخ 11 مه، مقامات دمشق گفتند پرواز به ایران بازگردانده شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانواده این خبرنگار که تابعیت ایرانی – آمریکایی- کانادایی دارند تاکید کرده‌اند که وی پس از آزادی به دوحه رفته و به زودی به کانادا باز می‌گردد. آنها در ادامه به عملکرد مناسب مقامات ایران اشاره کرده و از حمایت‌ها قدردانی کردند. همچنین سخنگوی شبکه خبری الجزیره نیز با اشاره به حضور پرواز در مقر این خبرگزاری در دوحه، حال عمومی وی را خوب توصیف کرد.

بنا بر گفته پدر وی جرم دوروتی مشکلاتی در گذرنامه او بوده است اما این موضوع به اندازه ای مهم نبوده که به ایران بازگردانده شود. هرچند خبرگزاری ایرنا به نقل از علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده بود اطلاعی از دوروتی پرواز در دست نیست اما اخیرا رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  مساله این خبرنگار را جدی توصیف کرده و اظهار داشت جرائم مختلفی در پرونده وی وجود دارد.

مهمانپرست گفت: دوروتی پرواز با گذرنامه تاریخ گذشته ایرانی به سوریه سفر کرده بود وگذرنامه‌های دیگری نیز به همراه داشته است که مغایر با قوانین ایران در خصوص تابعیت چند گانه است. علاوه بر این مهمانپرست اظهار داشت وی مجوز فعالیت در سوریه را نیز نداشته است. سفارت سوریه در آمریکا نیز دلیل بازداشت و بازگرداندن پرواز به ایران را تلاش برای ورود غیر قانونی به سوریه با پاسپورتی اعلام کرده بود که تاریخ اعتبار آن به پایان رسیده است.



نظر شما :