مشاور حافظ اسد در فکر دبير کلى اتحاديه عرب

۱۸ اسفند ۱۳۸۹ | ۱۳:۰۸ کد : ۱۰۶۲۳ اخبار اصلی
مشاور رئيس جمهور سابق سوريه اعلام کرد که نامزد تصدى پست دبير کلى اتحاديه عرب خواهد شد.

مشاور رئيس جمهور سابق سوريه اعلام کرد که نامزد تصدى پست دبير کلى اتحاديه عرب خواهد شد.

به گزارش ايسنا به نقل ازروزنامه لبنانى السفير، جورج جبور، که در دوره رياست جمهورى حافظ اسد، رئيس جمهور فقيد سوريه در سمت مشاور وى فعاليت مى‌کرد، در گفت‌وگو با خبرگزارى آکى ايتاليا بر نامزدى خود جهت تصدى پست دبير کلى اتحاديه عرب تاکيد کرد.

جبور با بيان اين که تصميم وى يک تصميم شخصى است و ربطى به دولت سوريه ندارد، اظهار کرد: تصميم گرفته‌ام که نامزد پست دبير کلى اتحاديه عرب شوم. با هيچ کسى مشورت نکرده‌ام. هيچ درخواستى از دولت سوريه نداشته و هيچ اطلاعى ندارم که دولت سوريه از نامزدى من حمايت خواهد کرد يا نه.

مشاور رئيس جمهور سابق سوريه با اشاره به اين که مکانيزم مشخصى براى نامزد شدن وجود ندارد، تصريح کرد: مى‌دانم که واقعيت سياسى ايجاب مى‌کند که زياد خوشبين نباشم اما اين خوشبينى بود که مردم را در تونس، ميدان التحرير مصر، ليبى و سراسر جهان عرب به قيام واداشت، به همين خاطر نوعى خوشبينى را در وجود خود احساس مى‌کنم.

وى بر تعصب ملى و عربى خود تاکيد کرد و گفت: بر اساس اصول ملى‌گرايى و اين که ملت عرب بايد داراى رهبرانى باشند که آنها را به سوى آينده‌اى بهتر رهبرى کنند، رشد و پرورش يافتم.

جبور از دوره زمامدارى عمرو موسى، دبير کل کنونى اتحاديه عرب که ماه مه دوره‌اش به پايان مى‌رسد و همچنين فعاليت‌هاى وى در اين اتحاديه تقدير کرد و احتمال انتخاب يک فرد غير مصرى براى جانشينى موسى به عنوان دبير کل آينده اتحاديه‌ى عرب را بعيد دانست.

مشاور رئيس جمهور سابق سوريه نسبت به عملکرد اتحاديه عرب ابراز نااميدى کرد و گفت: تنها چيزى که براى من اهميت دارد، اين است که اتحاديه عرب فعالتر شود، و در حال حاضر از عملکرد آن نااميدم چرا که تنها به نظاره‌ کردن حوادث اخير ليبى اکتفا کرده است در حالى که شوراى امنيت سازمان ملل دراين باره دخالت مى‌کند.


نظر شما :