بازدید از تاسیسات هسته‌ای آخرین اقدام برای اعتمادسازی

۲۵ دی ۱۳۸۹ | ۰۰:۱۶ کد : ۹۹۹۴ اخبار اصلی
صالحى تاکيد کرد: اميدواريم اعتماد متقابل (بين ايران و 1+5) ايجاد شود.
بازدید از تاسیسات هسته‌ای آخرین اقدام برای اعتمادسازی

ايران آمادگى دارد گام‌هايى را در راستاى اعتماد متقابل با حفظ حقوقش هسته‌يى‌اش بردارد.

على اکبر صالحى در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به اين پرسش که نظرتان درباره اظهارات اخير وزير خارجه‌ آمريکا چيست؟ گفت: فکر مى‌کنم دير يا زود بايد منطق بر مسائل بين‌المللى حاکم شود وگرنه اگر برخى کشورها بخواهند خارج از منطق با برخى مسائل بين‌المللى که ساخته‌ى دست خودشان هم است برخورد کنند، بعد از مدتى وجدان ملت‌ها بيدار شده و آرام آرام متوجه تبليغات سوء و فضاسازى‌هاى دروغين رسانه‌يى مى‌شود.

رييس سازمان انرژى اتمى با بيان اين‌که ايران فعاليت‌هاى هسته‌يى‌اش را ادامه مى‌دهد، اظهار کرد: اگر طرف‌هاى مقابل شروع به پذيرش حرف حق ايران در برخوردارى از تکنولوژى و انرژى صلح آميز هسته‌يى کرده‌اند برخوردى منطقى با مسائل و نويد بخش است و از آن استقبال مى‌کنيم.

صالحى تاکيد کرد: اميدواريم اعتماد متقابل (بين ايران و 1+5) ايجاد شود.

سرپرست وزارت خارجه تصريح کرد: آمادگى داريم هر قدمى در راستاى اعتماد متقابل با حفظ حقوق هسته‌يى‌مان برداريم.

وى آخرين اقدام ايران براى اعتمادسازى متقابل را دعوت از روساى نهادها و گروه‌هاى بين‌المللى براى بازديد از تاسيسات هسته‌يى‌ ايران دانست و افزود:‌ تاکنون روساى نهادهاى بين‌المللى از جمله غير متعهدها، گروه 77 ، اتحاديه‌ عرب و نمايندگى برخى کشورهاى حاضر در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى و نزد سازمان‌هاى بين‌المللى ديگر براى بازديد از اين تاسيسات اعلام آمادگى کرده‌اند.

وى خاطرنشان کرد: هيچ کشورى در دنيا نيست که تاسيسات هسته‌يى خود را در معرض ديد ديگران قرار دهد و اين نشان دهنده‌ صلح آميز بودن فعاليت‌هاى هسته‌يى ايران است.

قرار است هفته آینده ایران و 1+5 در استانبول دور جدیدی از مذاکرات بر سر پرونده هسته ای ایران را آغاز کنند.
 


نظر شما :