دو تبعه آلمانى بازداشتى در ايران با بستگانشان ديدار کردند

۰۷ دی ۱۳۸۹ | ۲۲:۰۶ کد : ۹۸۰۳ اخبار اصلی
وزير خارجه آلمان از همتاى ايرانى‌اش به خاطر پشتيبانى در اين زمينه تشکر کرد. روز گذشته دولت آلمان علیرضا شیخ عطار، سفیر ایران در این کشور را احضار کرده بود.
دو تبعه آلمانى بازداشتى در ايران با بستگانشان ديدار کردند

ديپلماسى ايرانى: وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد، دو تبعه آلمانى بازداشتى در شهر تبريز توانسته‌اند با بستگان‌شان ديدار کنند. گيدو وستروله، وزير خارجه آلمان، با صدور بيانيه‌اى از همتاى ايرانى‌اش به خاطر پشتيبانى در اين زمينه تشکر کرد و بار ديگر خواستار آزادى دو آلمانی بازداشتى شد.

روز گذشته دولت آلمان علیرضا شیخ عطار، سفیر ایران در این کشور را در اعتراض به ممانعت دولت ایران از دیدار بستگان دو شهروند آلمانی زندانی در ایران با این دو نفر، به وزارت خارجه آلمان احضار کرده بود و صریحا ناخرسندی دولت آلمان را به او اطلاع داده بود.

خواهر یکی از این دو آلمانی و مادر نفر دیگر روز جمعه ۲۴ دسامبر ۲۰۱۰ (۳ دی ۱۳۸۹) به ایران سفر کرده بودند تا به همراه سفیر آلمان در ایران و در آستانه سال نوی میلادی با این دو زندانی دیدار کنند.

اين دو تبعه آلمان، روز ۱۸ مهرماه توسط نيروهاى امنيتى بازداشت شدند. گزارش‌ها حاکیست که این دو خبرنگار با روادید توریستی وارد ایران شده بودند و در شهر تبریز هنگام مصاحبه با پسر سکینه محمدی آشتیانی، زن محکوم به اعدام بازداشت شدند. مقام‌های ایرانی می‌گویند که این دو به نقض قوانین ایران اعتراف کرده اند، زیرا براساس این قوانین کسی که با ویزای توریستی وارد می‌شود حق کار به عنوان خبرنگار را ندارد.

تلویزیون جمهوری اسلامی ‌چهل روز قبل اعترافات این دو شهروند آلمانی را پخش کرد. آنها در این برنامه از اشتباه خود در تلاش برای راه انداختن کمپین بین المللی علیه حکم سنگسار این زن ایرانی سخن گفتند.


نظر شما :