عامل ترور کارشناسان هسته‌ای کیست؟

۰۵ دی ۱۳۸۹ | ۲۱:۵۱ کد : ۹۷۸۰ اخبار اصلی
یک نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد مسئولان اطلاعاتی و امنیتی گفت: چرا بعد از یکسال از ترور استاد علی محمدی، هنوز تکلیف پرونده وی مشخص نشده است؟ مردم سوال می‏کنند که نکند از داخل مجموعه‎های تحقیقاتی خودمان جاسوسانی هستند که ریزترین اطلاعات را به سرویس‎های اطلاعاتی خارجی دشمن ارائه می‎دهند؟
عامل ترور کارشناسان هسته‌ای کیست؟

ديپلماسى ايرانى: 22 دی ماه سال پیش که دکتر مسعود على محمدى در به واسطه بمب جاسازی شده در يک موتورسيکلت در مقابل منزلش ترور شد کمتر کسی گمان می‌کرد که موضوع «ترور دانشمندان هسته‌ای» به موضوع مهم امنیتی – سیاسی کشور تبدیل شود. آذرماه گذشته نیز طی دو سوءقصد جداگانه دو تن از کارشناسان ارشد هسته‌ای ایران مورد هدف قرار گرفتند. در این دو حادثه دکتر مجید شهریاری استاد فیزیک و مدیر یکی از پروژه های سازمان انرژی اتمی‌ کشته شد و دکتر فریدون عباسی دانشمند ارشد وزارت دفاع و مرتبط با انستیتوی فیزیک کاربردی زخمی‌و راهی بیمارستان . پس از این ترورها یافتن عاملین این ترورها بیشتر مورد توجه قرار گرفت. با این حال نسبت به پیگیری این مسئله مهم به نهادهای امنیتی انتقادهایی وارد شده است. 

روز گذشته یک نماینده مجلس از اینکه در سالگرد شهادت دکتر علیمحمدی استاد هستهای کشور هنوز عمال این حرکت تروریستی شناسایی و معرفی نشدند، ابراز تاسف کرد.

حمید سعادت نماینده نجفآباد، با بیان اینکه مردم انتظار دارند در حفظ جان دانشمندان هستهای کار ببیشتری شود، از عملکرد مسئولان اطلاعاتی و امنیتی انتقاد کرد و گفت: چرا بعد از یکسال از ترور استاد علی محمدی، هنوز تکلیف پرونده وی مشخص نشده است؟ اگر هم روشن شده چرا گزارش آن را به افکار عمومی‌ارائه نمی‏دهید؟

به گفته وی، مردم سوال می‏کنند که نکند از داخل مجموعههای تحقیقاتی خودمان جاسوسانی هستند که ریزترین اطلاعات را به سرویسهای اطلاعاتی خارجی دشمن ارائه میدهند؟ این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: اگر چنین جاسوسانی هستند چرا شناسایی و دستگیر نمیشوند؟ و اگر نیست، چرا گزارش آن را نمیدهید؟

پیش از این نیز دادستان تهران با محکوم کردن ترور دو کارشناس هسته‌ای ایران اظهار داشت: پلیس و دستگاه‌های امنیتی باید قاطعانه ترورها را پیگیری و عوامل ترور را معرفی کنند و نگذارند که عاقبت این پرونده مانند پرونده استاد علیمحمدی شود. علاوه بر این 6 نماینده مجلس نیز در تذکراتی کتبی به به وزرای اطلاعات، کشور و رییس جمهور خواستار دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای مذکور شدند.

پس از این ترورها وزیر اطلاعات ضمن جاسوس دانستن برخی از بازرسان آژانس بین المللی هسته‌ای اظهار کرد: این ترورها قطعا توسط سرویس‌های اطلاعاتی موساد، سی آی ای و ام آی6 صورت گرفته است.

محمود احمد نژاد نیز بعد از این ترورها ابتدا امریکا و اسرائل را متهم به دست داشتن در این ترورها، کرد و سپس گفت: دولت‌های غربی و رژيم صهيونيستی در ترور 2 استاد دانشگاه کشورمان دست دارند و از مسئولان امنيتی می‌خواهم هرچه سريعتر عوامل را شناسایی و معرفی کنند.

از این دست سخنان پس از هر تروری از زبان مسئولان امنیتی شنیده می‌شود. راحت ترین کار این است که عوامل بیگانه و اسرائیل را به عنوان عامل این جنایات معرفی کنیم ولی به هر حال همانطور که حمید سعادت نماینده مجلس گفته شفاف سازی از روند پیشرفت این پرونده ها و آگاه کردن افکار عمومی‌از دستگیری عوامل این ترورها از مسائلی است که موجب می‌شود اعتماد مردم به نهادهای امنیتی مستحکم شود.


نظر شما :