روزنامه دیلی تلگراف در تازه‌ترین ادعا

ایران به دنبال دانشمندان هسته‌ای خارجی است!

۱۱ دی ۱۳۸۹ | ۱۳:۳۸ کد : ۹۷۶۱ اخبار اصلی
غربی‌ها ادعا می‌کنند که کره شمالی به دلیل انزوای ...
ایران به دنبال دانشمندان هسته‌ای خارجی است!

ديپلماسى ايرانى: دانشمندان هسته‌ای ایران هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرند. برنامه هسته‌ای این کشور هم خاری است به چشم دیگران که برای منهدم کردن و یا متوقف کردن آن به هر ابزاری از کرم رایانه‌ای تا احتمال استفاده از گزینه ‌نظامی‌ متوسل می‌شوند. تا نام کره شمالی و پاکستان به میان می‌آید رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند که این دو کشور به ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای کمک کرده‌اند! با این همه روزنامه دیلی تلگراف ادعاى تازه اى مى کند: ایران به دنبال استخدام دانشمندان هسته‌ای مطمئن از سرتاسر جهان است. تا پیش از این تهران از دانشمندان کره شمالی برای به روز کردن دانش هسته‌ای خود استفاده می‌کرد و این در حالی است که از این به بعد ظاهرا کشورهای آفریقایی هم دانشمندان هسته‌ای خود را در اختیار ایران قرار می‌دهند تا به این کشور در پروژه موشک سازی و تولید انرژی هسته‌ای کمک کند!

غربی‌ها ادعا می‌کنند که کره شمالی به دلیل انزوای بین المللی که متحمل شده در حقیقت به دنبال جذب سرمایه است و ایران با برنامه هسته‌ای در پیشرفت خود در حقیقت بهترین گزینه برای پیونگ یانگ است. ایران بر اساس این سناریو از پیونگ یانگ تجهیزات و فناوری خریداری می‌کند و کره شمالی هم پول مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

این روزنامه در ادامه به سخنان محمدرضا حیدری از اعضای سابق شورا در اسلو اشاره می‌کند و می‌نویسد: این مقام ایرانی ادعا می‌کند که در زمان حضور در دفتر وزارت امور خارجه در فرودگاه امام خمینی ترتیب انتقال چند دانشمند هسته‌ای به داخل ایران را اتجام داده است!

این مقام ایرانی در ادامه ادعاهایی که سندی برای اثبات انها وجود ندارد می‌گوید: ماموریت ما همکاری با تیم ‌های منصوب از وزارت اطلاعات بود که برای چک کردن ویزای خارجی‌ها یا هیات‌های بازرگانی به ایران می‌آمدند. دستور موکد به ما این بود که بر فلسطینی‌های عضو حماس و یا مهندس‌های اعزامی‌از سوی ارتش کره شمالی چندان سخت نگیریم!

این روزنامه در ادامه باز هم به سخنان این ایرانی اشاره کرده و می‌نویسد: کارشناسان کره شمالی در دو حوزه به ایران کمک می‌کردند: کمک به ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای و همزمان کمک به بالا بردن برد موشک‌های در اختیار ایران.

این مقام در ادامه ادعا می‌کند که یکی از رسالت‌های سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور یافتن دانشمندان هسته‌ای مورد اطمینان برای انتقال به ایران و کار در تاسیسات هسته‌ای بود. وی ادعا می‌کند که ایران قراردادهای بسیار هنگفت را به این دانشمندان برای اقناع آنها جهت سفر به تهران و کار در مراکز ‌نظامی‌ پیشنهاد می‌کرد.

این مقام ایرانی هم درست مانند غربی‌ها ادعا می‌کند که تهران در ملاعام از صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود سخن گفته اما در پشت پرده فعالیت‌های دیگری انجام می‌داده است!!

اخیرا مقام‌های کره شمالی از تاسیسات هسته‌ای جدید در نزدیکی مرکز هسته‌ای یونگ بیون پرده برداری کردند که میزان پیشرفت کره ای‌ها در این مرکز آن هم با وجود تحریم‌های جدی بین المللی همگان را متعجب کرده است. کارشناسان این سوال را مطرح می‌کنند که کره شمالی که برای تامین نیازهای اولیه شهروندان خود نیازمند کمک همسایگان است هزینه تجهیز این تاسیسات هسته‌ای را چگونه تامین کرده است.

غربی‌ها ادعا می‌کنند که میزان شباهت میان برنامه کره شمالی در این تاسیسات و برنامه هسته‌ای ایران آنها را به این نتیجه می‌رساند که دو کشور همکاری‌های گسترده بسیاری با هم داشته اند. تهران و پیونگ یانگ در حال حاضر هر دو سخت ترین تحریم‌های بین المللی را تحمل می‌کنند.

دیلی تلگراف ادعا می‌کند که در تاسیسات هسته‌ای جدیدی که ایران به ساخت آن در نزدیکی قم اذعان کرد، نشانه‌هایی از همکاری کره شمالی به چشم می‌خورد. مقام‌های غربی ادعا می‌کنند که ایران به بالا بردن کیفیت و استاندارد سانتریفیوژهای کره شمالی کمک کرده است.

ایرانی‌ها اعلام کرده اند که فعالیت‌های خود را در تاسیسات نزدیک به قم به حالت توقف کامل درخواهند آورد. این در حالی است که ماموران سرویس‌های اطلاعاتی غرب ادعا می‌کنند که این حرکت ایران به معنای فعالیت زیرزمینی این کشور در منطقه ای دیگر است.

یک مشاور سابق پنتاگون در این باره می‌گوید: ایران در پروژه موشکی کره شمالی منابع مالی مورد نیاز پنتاگون را در اختیار وی قرار می‌دهد و در مقابل به تکنولوژی مورد نیاز خود در بخش هسته‌ای دست می‌یابد!


نظر شما :