رهبر فتح الاسلام کشته شد

۲۴ مرداد ۱۳۸۹ | ۱۹:۲۰ کد : ۸۳۸۷ اخبار اصلی
منابع رسانه‌ای از احتمال کشته شدن رهبر گروه فتح الاسلام توسط گشتی ...
رهبر فتح الاسلام کشته شد

منابع رسانه‌ای از احتمال کشته شدن رهبر گروه فتح الاسلام توسط گشتی وابسته به اطلاعات ارتش لبنان در شهرک شتوره در منطقه البقاع واقع در شرق بیروت در روز شنبه خبر ‌دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، منابع خبری اعلام کردند: عبدالرحمن عوض، که همان خلیفه شاکر العبسی، موسس گروه فتح الاسلام در اردوگاه نهر البارد واقع در شمال لبنان در سال 2007 است، توسط گشتی وابسته به اطلاعات ارتش لبنان کشته شد.

العبسی‌ درگیری‌های شدیدی را طی چهار ماه در سال 2007 با ارتش لبنان رهبری کرد که سرانجام این درگیری‌ها به نابودی اردوگاه نهر البارد و کشته شدن حدود 400 تن و فرار العبسی به نقطه نامعلومی  شد که پس از مدتی خبر مرگ وی از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد. سخنگوی ارتش لبنان اعلام کرد که ارتش دو تن را در البقاع به دلیل وابستگی به یک شبکه غیر قانونی کشته است.

وی افزود: «گشتی نظامی این دو فرد را که تحت تعقیب دولت بودند مورد پیگرد قرار داد و پس از تیراندازی این افراد به گشتی نظامی طی درگیری این افراد کشته شدند.» وی همچنین از جعلی بودن هویت این دو فرد خبر داد. از سوی دیگر خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، به نقل از منابع امنیتی لبنان اعلام کرد: گشتی وابسته به اطلاعات ارتش لبنان دو فرد تحت تعقیب را در شهرک شتوره کشته است.

پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره نیز به نقل از منابع امنیتی لبنان اعلام کرد:‌ این گشتی دو فرد را از چند روز پیش و پس از خروج آنان از اردوگاه عین الحلوه آوارگان فلسطینی در نزدیکی شهر ساحلی صیدا در جنوب لبنان زیر نظر داشته و این دو فرد در کمینی که مدیریت اطلاعات ارتش در شهرک شتوره برنامه ریزی کرده بود، گرفتار شدند.


نظر شما :