ایران به اروپا حمله می کند؟

۲۹ خرداد ۱۳۸۹ | ۱۸:۵۳ کد : ۷۸۳۱ اخبار اصلی
ایالات متحده به دنبال استقرار سامانه دفاع موشکی خود در منطقه اروپا شرقی است . در این میان روسیه با وجود دوستی بی سابقه با ایالات متحده همچنان مخالف سرسخت استقرار این سامانه موشکی آن هم بیخ گوش خود است .
ایران به اروپا حمله می کند؟

دیپلماسی ایرانی: ایالات متحده به دنبال استقرار سامانه دفاع موشکی خود در منطقه اروپا شرقی است . در این میان روسیه با وجود دوستی بی سابقه با ایالات متحده همچنان مخالف سرسخت استقرار این سامانه موشکی آن هم بیخ گوش خود است . در اینچنین شرایطی رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده ادعا می کند که تهران می تواند بیش از صدها موشک خود را به سمت اروپا روانه کند. گیتس پس از طرح این ادعا می گوید : اکنون پرسش اینجاست که آیا واشنگتن می تواند برای حفاظت از اروپایی ها چتر حمایتی بر سر آنها قرار دهد؟

گیتس در آخرین حضور در میان اعضای کمیته دفاعی سنا تاکید کرد که دولت باراک اوباما به دنبال یافتن راهی برای محافظت از اروپا در برابر حملات احتمالی موشکی ایران است!

گیتس در خصوص این چتر حمایتی جدید می گوید : ما به دنبال توسل به سیستم انعطاف پذیر نظامی هستیم که در آن از موشک های زمین به هوا که در دریا مستقر می شوند، استفاده خواهیم کرد. ما باید سیستمی را هدایت کنیم که بتواند موشک های دوربرد ایران را که به سمت قاره سبز نشانه می روند، هدف قرار دهد.

گیتس در ادامه این داستان پردازی نظامی ادعا می کند که تهران در صورت حمله موشکی به اروپا با تعداد انگشت شماری موشک بازی را آغاز نمی کند و بی شک برای غافلگیر کردن اروپایی ها ده ها موشک به سمت قاره سبز شلیک خواهد کرد. جان پیک از کارشناسان مسائل تسلیحاتی است که در پاسخ به این پرسش که آیا امریکا می تواند از پس محافظت از امریکایی ها برآید یا خیر، می گوید: قطعا این مسئولیتی نیست که امریکایی ها از عهده آن برآیند. هنوز بخش اعظمی از این چتر حمایتی تکمیل نشده است.

این کارشناس امریکایی ادعا می کند که چتر حمایتی امریکا بر فراز غرب تنها توان مقابله با موشک های کوتاه برد را دارد.

جان پیک با بی ارتباط خواندن ادعای گیتس می نویسد: شاید ایران توانایی حمله نظامی به اروپا را داشته باشد اما انگیزه ای برای این مساله ندارد. ایران با اسرائیل و ایالات متحده در کشمکش است و نه با اروپا. کسی در ایران شعار "مرگ بر بلژیک" نمی دهد.

گیتس در جمع سناتورهای سنا ادعا کرد که روسیه نیز اندک اندک ایران را تهدیدی برای خود می داند. وزیر دفاع ایالات متحده به نقل از ولادیمیر پوتین گفت: کرملین نیز ایران را اصلی ترین چالش برای امنیت ملی خود می داند.

روسیه تا کنون بارها هشدار داده است که در صورت استقرار سامانه دفاع  موشکی در شرق اروپا، این کشور از پیمان تازه منعقد شده استارت خارج می شود.


( ۱۱ )

نظر شما :