شرکت شل به بازار نفتى ايران باز مى‌گردد

۲۸ خرداد ۱۳۸۹ | ۲۰:۱۶ کد : ۷۷۶۱ اخبار اصلی
گزارش‌ها نشان می‌دهد به رغم این که پرونده هسته‌ای ایران به سمتی می‌رود که...
شرکت شل به بازار نفتى ايران باز مى‌گردد
دیپلماسی ایرانی: گزارش‌ها نشان می‌دهد به رغم این که پرونده هسته‌ای ایران به سمتی می‌رود که تهران به زودی با تحریم‌های جدیدی مواجه شود، شرکت نفتی رویال دوچ شل قصد دارد سرمایه‌گذاری تازه‌ای را در بخش انرژی ایران آغاز کند و به عبارت دیگر مجددا به بازار نفتی ایران باز گردد.

اینترنشنال اویل دیلی گزارش داد که شرکت شل محموله تازه‌ای مشتمل بر 30 هزار تن بنزین را به سمت بندرعباس فرستاده است. شل، سوئیس اویل ویتول، بیتریش پترولیوم و ریلاینس هند شرکت‌هایی بودند که در ماه مارس اعلام کردند که قصد دارند فعالیت‌های خود در ایران را هم‌زمان با واکنش‌ها و فشارهای مجامع جهانی در برابر برنامه هسته‌ای ایران متوقف کنند.

در ماه می ایران، شرکت رپسول انرژی اسپانیا را جایگزین شرکت شل کرد.

 این شرکت اسپانیایی به همراه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار توسعه دو میدان نفتی در جنوب ایران را بر عهده دارد. آخرین بار شرکت شل در ماه اکتبر به ایران بنزین صادر کرد. این در حالی است که قانونگذاران امریکایی تلاش می‌کنند تحریم‌های بنزین علیه ایران را سخت‌تر کرده و هم‌زمان در شورای امنیت سازمان ملل نیز دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کنند.
 
در حال حاضر ایالات متحده با هر شرکتی که با ایران مناسبات اقتصادی و بازرگانی‌ای بیش از 20 میلیون دلار داشته باشد را مورد تحریم قرار می‌دهد و روابط تجاری خود را با آن شرکت قطع می‌کند.

نظر شما :