شيمون پرز ادعاهاى خود را تکرار کرد

کره‌شمالى، سوپرمارکت تسليحاتى ايران!

۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۷:۲۵ کد : ۷۴۸۶ اخبار اصلی
يک روز مقام‌هاى وزارت دفاع از فروش موشک‌هاى غول پيکر اسکاد سوريه به حزب‌الله لبنان ...
کره‌شمالى، سوپرمارکت تسليحاتى ايران!

ديپلماسى ايرانى: اسرائيل خيال پايان دادن به بازى خود با خاورميانه را ندارد. يک روز مقام‌هاى وزارت دفاع از فروش موشک‌هاى غول پيکر اسکاد سوريه به حزب‌الله لبنان خبر مى‌دهند و روز ديگر شيمون پرز رئيس‌ دولت اسرائيل از همکارى هسته‌اى و تسليحاتى کره‌شمالى با ايران، حزب‌الله لبنان و سوريه سخن مى‌گويد!

به گزارش آسوشييتد پرس، پرز اين‌بار هم شيمون پرز براى اين سخنان خود ادله خاصى ارائه نداد اما يک ماه پيش هم همين رئيس دولت اسرائيل بود که با سخنان بى‌ پايه و اساس خود در باب موشک‌هاى اسکاد، خشم سورى‌ها، لبنانى‌ها و حتى اعتراض مصرى‌ها را برانگيخت.

اسرائيل از زمان رياست جمهورى باراک اوباما بر امريکا و به دنبال آن نخست وزيرى بنيامين نتانياهو، تهران را تهديدى جدى براى خود دانسته و برنامه هسته‌اى اين کشور را مورد غلو و بزرگنمايى قرار مى‌دهد. پرز در تازه‌ترين اظهار نظرهاى خود در اين خصوص گفت: کره‌شمالى تبديل به مغازه‌اى دم‌دست براى خريد انواع موشک‌هاى کوتاه و دوبرد و تسليحات هسته‌اى براى ساير کشورها شده است. ما با سرويس‌هاى اطلاعاتى خود حرکات کره‌شمالى را زير نظر  داريم. اين تسليحات مستقيما وارد ايران مى‌شود و از انجا هم ايران بزرگترين شبکه قاچاق  تسليحات به حزب‌الله لبنان حماس را اداره مى‌کند .

اين سخنان پيش از ديدار پرز با وزير امور خارجه دانمارک مطرح شد. وزير امور خارجه دانمارک نيز تاکيد کرد که جهان بايد براى متوقف کرن ايران راهکارى بينديشد. مقام اول وزارت امور خارجه دانمارک از تشديد تحريم‌ها عليه ايران در چهارچوب شوراى امنيت هم استقبال کرد.

اسرائيل تنها رژيمى است که مصرانه خواهان حمله به تاسيسات هسته‌اى ايران است. مقام‌هاى وزارت دفاع اسرائيل نيز تا‌کنون بارها اين ادعا را تاييد کرده‌اند که کره‌شمالى تسليحات هسته‌اى خود را در اختيار ايران قرار مى‌دهد. اسرائيلى‌ها ادعا مى‌کنند که راکت‌هاى کاتيوشا که در جريان جنگ تابستان 2006 از سوى حزب‌الله به اسرائيل شليک شد، ساخت کره‌شمالى بوده است .

در سال 2007؛ جنگنده‌هاى اسرائيلى با حمله به خاک سوريه ساختمان نيمه‌کاره‌اى را که ادعا مى‌کردند محل بناى نيروگاه هسته‌اى است با خاک يکسان کردند.  اسرائيل ادعا مى‌کند که کره‌شمالى در ساخت اين نيروگاه به دمشق کمک کرده است .

تل‌اويو کره‌شمالى را به فروش اطلاعات هسته‌اى و تسليحاتى به ايران متهم مى‌کند. اتهامى که تهران آن را تکذيب مى‌کند. پرز در بخش‌هايى از سخنان خود گفت: عمل و حرف سورى‌ها با هم متفاوت است. آنها بايد به اين تناقض پايان دهند.

بسيارى از تحليل گران اعتقاد دارند که اسرائيل از ازسرگيرى رابطه ميان دمشق و واشنگتن دلخور بوده و تمام تلاش خود را براى تخريب آن به کار مى‌گيرد .


نظر شما :