فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد

۱۶ آذر ۱۳۸۸ | ۱۹:۴۵ کد : ۶۳۸۹ سرخط اخبار
وزير مشاور فرانسه در امور اروپايى در موضع‌گيرى خصمانه در قبال جمهورى اسلامى ايران، خواستار اعمال تحريم‌هاى شديدتر عليه اين کشور شد.
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد

فارس- وزير مشاور فرانسه در امور اروپايى در موضع‌گيرى خصمانه در قبال جمهورى اسلامى ايران، خواستار اعمال تحريم‌هاى شديدتر عليه اين کشور شد.
"
پيير لولوش " در گفت‌وگو با شبکه "راديو يهودى " "Jewish radio " در موضع‌گيرى خصمانه عليه جمهورى اسلامى ايران به دليل تصميم براى ساخت 10 سايت جديد غنى‌سازى اورانيوم مدعى شد: «هم‌اکنون زمان آن فرا رسيده است که تحريم‌هاى شديدترى عليه ايران اعمال شود».
وى افزود: «ايران پيشنهاد اخير آژانس بين‌المللى انرژى اتمى براى غنى‌سازى اورانيوم 20 درصد خود در روسيه و فرانسه را رد کرده است و هم‌اکنون بايد تحريم‌هاى شديدترى عليه آن اعمال شود».
"
آيت‌الله خامنه‌اى " رهبر معظم انقلاب اسلامى روز گذشته در سخنرانى به مناسبت عيد غدير خم ضمن اشاره به آمريکا و انگليس به عنوان دشمنان اصلى جمهورى اسلامى ايران در اظهاراتى اعلام کرد: «غرب هرگز موفق به منزوى کردن ايران در زمينه برنامه‌ هسته‌اى اين کشور نخواهد شد».
هيات وزيران ايران روز يکشنبه 8 آذرماه جارى از تصميم خود براى ساخت 10 سايت جديد غنى‌سازى اورانيوم و توليد اورانيوم با غناى 20 درصد خبر داد و با اين اعلام خود نگرانى و خشم جامعه بين‌الملل و غربى‌ها را که از پيشرفت برنامه هسته‌اى ايران هراس دارند، برانگيخت.
هيأت وزيران ايران با رأى قاطع خود، سازمان انرژى اتمى را مکلف کرد تا دو ماه آينده نسبت به طراحى و پيش‌بينى تأسيس 10 سايت غنى‌سازى در مقياس سايت نطنز اقدام کند.



گفت و گوی اردوغان و اوباما در مورد ایران

نخست وزير ترکيه،عدم پذيرش صلح آميز بودن فعاليت هاى هسته اى ايران از سوى غرب را مغاير با واقعيت دانست.
به گزارش ايرنا به نقل از تلويزيون دولتى ترکيه ، "رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه اين مطلب را پيش از سفر به ايالات متحده آمريکا در مصاحبه اى اختصاصى با کانال تلويزيونى "روسيا تودى" روسيه عنوان کرد.
نخست وزير ترکيه از نوع برخورد کشورهاى غربى در رابطه با برنامه هسته اى ايران انتقاد کرد و افزود: عدم پذيرش اينکه ايران به دنبال نيروگاه اتمى با اهداف انسانى است ، مغاير با واقعيت ها مى باشد.
اردوغان که ديروز (يکشنبه ) براى ديدار با "باراک اوباما" رييس جمهورى آمريکا به واشنگتن سفر کرد، گفت :در مورد برنامه هسته اى ايران با رييس جمهورى آمريکا گفت و گو خواهد کرد.
نخست وزير ترکيه اضافه کرد: "ما در سياست هاى خود اعلام کرده ايم که به دنبال دشمن تراشى نيستيم ، پيش از اين روابط ما با همسايگانمان بسيار ضعيف بود ، به همان ميزانى که به دنبال توسعه روابط با کشورهاى غربى هستيم خواهان ايجاد روابط خوب با همسايگان خود نيز مى باشيم."
اردوغان در اين مصاحبه از سياست هاى اتحاديه اروپا درباره ترکيه هم انتقاد کرد ولى افزود: "هنوز اميدهاى خود را براى همگرايى با اتحاديه اروپا و عضويت در آن اتحاديه حفظ کرده ايم".

91 گاف امنيتى کاخ سفيد


يک روزنامه آمريکايى امروز در گزارشى از 91 گاف امنيتى تيم حفاظتى رئيس جمهور آمريکا از سال 1980 تا کنون خبر داد.
به گزارش فارس، روزنامه آمريکايى "واشنگتن پست " امروز در گزارشى نوشت: گزارش تيم امنيتى کاخ سفيد، 91 نفوذ امنيتى را از سال 1980 تاکنون نشان مى‌دهد.
بر اساس اين گزارش، طارق و ميشل صلاحى شايد مشهورترين مهمانهاى ناخوانده به ضيافت شام با حضور "باراک اوباما " بودند.
واشنگتن پست افزود: گزارشى که توسط تيم حفاظتى تهيه شده، نشان مى‌دهد که امنيت پيرامون رئيس جمهور از سال 1980 تا کنون دست کم 91 بار نقض شده و در آن رخنه کرده‌اند.
بر اساس اين گزارش، خلاصه گزارش محرمانه سال 2003 به همراه توضيحاتى درباره رخنه‌هاى اخير امنيتى که توسط مقامات امنيت داخلى آمريکا تهيه شده جزئيات اين نفوذ‌ها در شکاف امنيتى کاخ سفيد را شامل مى‌شود.
اين گزارش که يک ليست کامل از شکست‌هاى امنيتى اخير تيم حفاظتى رئيس جمهور آمريکا را شامل مى‌شود نشان مى‌دهد که اين اتفاقات شکاف‌هاى مهمى هستند که مى‌توانند براى ترور مورد بهره‌بردارى قرار گيرند.
کاخ سفيد اخيرا ميزبان ضيافت شامى بود که با حضور "باراک اوباما " رئيس جمهور آمريکا و "مانموهان سينگ " نخست وزير هند برگزار شد.
در اين مراسم يک زوج آمريکايى بدون هيچگونه دعوت قبلى با عبور از بازرسى‌هاى امنيتى کاخ سفيد در اين مراسم حضور پيدا کردند و حتى با اوباما دست دادند و با وى عکس گرفتند.
در عکسى که توسط شبکه خبرى سى‌ان‌ان منتشر شده "ميچله صلاحى " و همسرش طارق ديده مى‌شوند که در حال دست دادن و گفت‌وگو با اوباما هستند.
بعد از اين مراسم و طى بازجويى‌هايى که از اين دو به عمل آمد مشخص شد که نيروهاى امنيتى کاخ سفيد در محل بازجويى هيچگونه برگه‌اى مبنى بر دعوت شدن آنها به اين مراسم درخواست نکردند.
سرويس امنيتى کاخ سفيد طى بيانيه‌اى اعلام کرد: سرويس امنيتى عميقا از شرايط پيش آمده در ضيافت شام سه‌شنبه خجالت زده است و يافته‌هاى اوليه ما نشانگر آن است که ماموران سرويس امنيتى در نقطه‌هاى بازرسى از اين زوج کارت دعوت آنها را بررسى نکرده‌اند.



ترکیه حامل پیام سخت و شدیداللحن آمریکا به ایران

تنها عضو مسلمان ناتو در مهار برنامه هسته ای ایران و کمک های بیشتر ترکیه برای بازسازی افغانستان شد.

به گزارش  پارسینه، در ادامه روند تشدید فشارها بر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، در ملاقات 7 دسامبر (15 آذر) باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در کاخ سفید ،اوباما خواستار حمایت بیشتر ترکیه به عنوان " تنها عضو مسلمان ناتو" در مهار برنامه هسته ای ایران و کمک های بیشتر ترکیه برای بازسازی افغانستان شد.
همچنین اوباما خواستار شرکت ترکیه را در دور جدید تحریم ها علیه ایران شد.
یک کارشناس امور ترکیه در این مورد به پایگاه خبری بلومبرگ گفت که آمریکا می خواهد از طریق ترکیه پیامهای سخت و شدیدالحنی در مورد مسائل هسته ای ایران بدهد.
همچنین یک مقام دولتی آمریکا که نخواست نامش فاش شود هم اظهار داشت:ترکیه به عنوان واسطه و میانجی می تواند ،صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران را روشن کند. وی افزود اوباما فقط تا آخر سال به ایران مهلت داده است تا برنامه هسته ای خود را اصلاح کند.همچنین او از اعمال تحریم های چندجانبه علیه ایران برای جلوگیری از بدست آوردن سلاح هسته ای گفت.
گفتنی است روابط ترکیه و ایران در ماههای اخیر با رونق خاص و نسبتا بی سابقه ای مواجه شده بود.

تصمیم گیری ناتو برای اعزام نيروى  به افغانستان

28 عضو پيمان آتلانتيک شمالى (ناتو) با هدف بررسى و احتمالا تائيد وعده اعزام نيروى بيشتر به افغانستان با يکديگر ديدار مى‌کنند.
به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، «کارمن رومرو»، سخنگوى ناتو دوشنبه ـ‌امروز‌‌ـ گفت که انتظار مى‌رود که در کنفرانس ناتو در مقر اين پيمان در بلژيک تعهد هفته گذشته ناتو مبنى بر اعزام هفت‌هزار نيروى بيشتر به افغانستان تائيد شود.
گفته‌شده که نتايج اين کنفرانس سه‌شنبـه ـ‌فردا‌ـ‌ با پايان يافتن آن اعلام خواهد شد.
«آندرس فوگ راسموسن»، دبير کل ناتو جمعه اعلام کرد که وى انتظار دارد تا کشورهاى عضو اين پيمان نسبت به اعزام چند هزار نيروى بيشتر به افغانستان تا زمان برگزارى کنفرانس لندن که قرار است در ماه ژانويه برگزار شود، موافقت کند.
بنا بر اين گزارش، دولت «باراک اوباما»، رئيس‌جمهورى آمريکا انتظار دارد که متحدان واشنگتن حدود 10 هزار نيروى بيشتر به افغانستان اعزام کنند.
نشست روز دوشنبه کشورهاى عضو ناتو بخشى از تلاش سالانه اين پيمان است که در جريان آن کشورهاى عضو نسبت به برنامه نيروهاى اين پيمان در تمامى ماموريت‌ها متعهد مى‌شوند.



5 کشته و 49 زخمى در انفجار بمب در شمال پاکستان

افسر پليس پاکستان از کشته شدن پنج شهروند و زخمى شدن 49 تن ديگر در انفجار امروز مقابل ساختمان دادگسترى شهر پيشاور خبر داد.

"تنوير احمد خان " افسر پليس پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزارى فارس در پيشاور اعلام کرد: «دست‌کم پنج نفر بر اثر وقوع حمله انتحارى در مقابل ساختمان دادگسترى در شهر پيشاور کشته و 49 نفر ديگر نيز زخمى شدند که وضعيت جسمانى برخى از اين مجروحان بشدت وخيم است».
وى افزود: اين انفجار يک حمله انتحارى بوده و عامل انتحارى قصد ورود به ساختمان دادگسترى داشت اما "روح الله " افسر پليس به وى اجازه نداد و در نتيجه خود را منفجر کرد.
اين افسر پليس ادامه داد: بر اثر اين انفجار مهيب "روح الله " افسر پليس نگهبان ساختمان دادگسترى و چهار تن ديگر کشته و 49 شهروند ديگر نيز زخمى شدند که وضعيت برخى وخيم اعلام شده است.
نيروهاى امنيتى در اسرع وقت منطقه را در محاصره گرفتند و همه کشته ها و مجروحان را به بيمارستان انتقال دادند.
بر اساس اطلاعات اوليه اين انفجار خسارتى به ساختمان دادگسترى و ماشين‌هاى اطراف اين ساختمان وارد کرده است البته خسارات جانى و مالى هنوز مشخص نيست.
ظرف کمتر از دو سال، حدود 2 هزار و 600 نفر بر اثر حملات و انفجارهاى متعدد شبه‌نظاميان طالبان وابسته به شبکه تروريستى القاعده در پاکستان جان خود را از دست داده‌اند.

آمريکا همچنان براى مذاکره با ايران آمادگى دارد

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که کشورش هنوز آمادگی مذاکره هسته‌اى با ایران را دارد.
به گزارش ايلنا به نقل از بى‌بى‌سى، ژنرال «جیمز جونز» بر حمایت آمريکا از طرح آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل مناقشه جاری با ایران تاکید کرد.
مشاور امنیت ملی آمريکا در گفت‌وگو با پايگاه خبری «سی‌ان‌ان»، طرح آژانس را منصفانه و منطقی دانست.
جونز همچنين تائید کرد که آژانس برای احیای اين طرح در حال تلاش است.
وى در ادامه با بيان اين‌که ايران تا پايان سال جارى ميلادى براى حل‌وفصل برنامه هسته‌اى خود فرصت دارد، گفت که نسبت به حل اختلاف‌نظرها درباره فعاليت‌هاى هسته‌اى اين کشور چندان خوش‌بين نيست.

مورالس بار دیگر رئیس جمهور بولیوی شد

اوو مورالس بار دیگر با اکثریت قاطع آرا از سوی مردم بولیوی به عنوان رییس جمهور این کشور انتخاب شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر از کاراکاس، خبرگزاری رسمی بولیوی اعلام کرد نتایج اولیه بیانگر پیروزی اوو مورالس در این انتخابات با شصت و دو درصد آرا است و وی پنج سال دیگر ریاست جمهوری این کشور خواهد بود.
نامزدهای مجلس و سنای حامی مورالس نیز موفق شدند اغلب کرسی ها را به خود اختصاص دهند.
بدین ترتیب مجلس و سنای بولیوی نیز که پیشتر اغلب نمایندگان آن مخالف مورالس بودند اکنون در اختیار حامیان دولت خواهد بود.
این در حالی است که نامزدهای مخالف دولت و رقبای اوو مورالس شکست خود را در این انتخابات پذیرفته اند.

اخبار قبلی

پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی
اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان توسط اوباما
سفر پنهانی برای پرونده هسته‌ای ایران
احمدی نژاد: توانایی تولید سوخت را داریم ولی آن را می خریم
واکنش سخنگوى وزارت امور خارجه به اظهارات امير امارات
ارمنستان توسط آذربایجان تهديد شد
جلالی: نمی‌توانيم به غرب اعتماد کنيم
تاسيسات هسته‌اى فردو پيام سياسى روشنى است
چین هم ایران را به اوباما فروخت!
اظهار نظر روسها غیر عادی است
امریکا و روسیه، ناراضی از عدم پاسخگویی ایران
اوباما رفتار کره شمالى را خصمانه خواند
زاویه دستگاه دیپلماسی از آرمانهای انقلاب
مهمانپرست، سخنگوی جدید وزارت خارجه
سومين نشست مجمع کشورهاى صادرکننده گاز
شاکری: معترضين به انتخابات عددى نيستند
روسها هم ایران را تهدید می کنند!
امیر قطر، فردا در تهران
128نماینده، شاکی از میرحسین
ايران «پاسخى پيش‌برنده» به پيشنهاد آژانس بدهد


نظر شما :