فرياد در خاموشى

۱۹ آبان ۱۳۸۸ | ۱۵:۵۷ کد : ۶۲۲۳ کتابخانه
کتاب «فرياد در خاموشى» جستارهايى درباره پى‌گيرى مسئله امام موسى صدر،‌ به قلم دکتر محسن کماليان منتشر شد.
فرياد در خاموشى

کتاب «فرياد در خاموشى» جستارهايى درباره پى‌گيرى مسئله امام موسى صدر،‌ به قلم دکتر محسن کماليان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومى مؤسسه فرهنگى تحقيقاتى امام موسى صدر، اين کتاب که دومين عنوان از مجموعه «روايت صدر» است، يادداشت‌هاى دکتر محسن کماليان را درباره پى‌گيرى مسئله امام موسى صدر در برمی گیرد.

نويسنده درباره اين کتاب مى‌گويد: «این کتاب روایتی است از مظلومیت امام صدر در دوران پس از ربوده شدن آن بزرگوار و تصویری است از آنچه طی سال‌های 1367 تا 1387 شمسی بر «مسئله»‌ ایشان گذشت. این کتاب گزارشی است از تلاش‌های متواضعانه‌ یک دوست‌دار ایرانی امام صدر، که قداست انقلاب و سلامت نفس رهبران آن باورش بود و «سامان‌یابی روند پیگیری مسئله‌ی امام صدر توسط جمهوری اسلامی ایران» بزرگ‌ترین دغدغه‌‌‌‌ی او.

دکتر کماليان در مقدمه اين کتاب مى‌نويسد: «هر يک از يادداشت‌هاى اين دفتر، اعتراضى است هرچند کوچک و متواضعانه عليه نابسامانى روند پى‌گيرى مسئله امام صدر در کشورمان.»

«فرياد در خاموشى» شامل يک مقدمه و بخش‌هاى «زندگى‌نامه»،‌ «يادداشت‌ها»، «گفت‌وگوها»، «نامه‌ها»، «بارسانه‌ها»، «ميزگرد اينترنتى»، «پيوست‌ها»، «تصاوير» و «نمايه‌ها»ست و در 696 صفحه منتشر شده است.

از جمله عناوين يادداشت‌هاى اين کتاب مى‌توان به «آسيب‌شناسى روند پى‌گيرى مسئله امام صدر»، «ضرورت بازنگرى دولت آقاى خاتمى در روند پى‌گيرى»، «چهار سؤال از جلال الدين فارسى»، «جفاى وزارت خارجه در حق امام موسى صدر»،‌ »مظلوميت امام صدر،‌ حتى در عهد آقاى خاتمى؟!»،‌ »منطق دولت نهم در برابر منطق شهيد چمران» و «با کميته پى‌گيرى مسئله امام صدر در مجلس هفتم» اشاره کرد.

بنا بر اين گزارش،‌ علاوه بر 38 يادداشت که در فاصله سال‌هاى 67 تا 87 نوشته‌ شده‌اند، اين کتاب شامل دوازده گفت‌وگو، ده نامه، سيزده مطلب در بخش بارسانه‌ها، يک ميزگرد اينترنتى، پنج پيوست و تصاوير مرتبط با موضوع امام موسى صدر است.

اين کتاب که به مناسبت سى‌امين سال ربوده شدن امام موسى صدر و به صورت «ناشر: مؤلف» منتشر شده است، براى نخستين بار در سال 1388 در شمارگان 1000 نسخه و با قيمت 12500 تومان در اختيار علاقه‌مندان است.

علاقه‌مندان براى تهيه اين کتاب مى‌توانند با پايگاه فرهنگى روايت صدر (revayatesadr.com) تلفن: 09359373080 يا مؤسسه فرهنگى تحقيقاتى امام موسى صدر (imamsadr.ir) تلفن: 88341293 ـ 021 تماس برقرار کنند.


نظر شما :