پچپچه‌ها/ اخطار آذربایجان به سفیر ایران/ محسن رضایی شهردار تهران می شود؟

۱۶ مهر ۱۳۸۸ | ۰۳:۱۳ کد : ۵۹۳۲ اخبار اصلی
در این بخش: اولویت وزارت علوم برای فضای سیاسی دانشگاه‌ها، شورای شهری‌ها از دیدار با آسیب‌دیدگان منع شدند، رئيس فراکسيون اصولگرايان لاریجانی ماند، اخطار وزارت خارجه آذربایجان به سفیر ایران، محسن رضایی شهردار تهران می شود؟
پچپچه‌ها/ اخطار آذربایجان به سفیر ایران/ محسن رضایی شهردار تهران می شود؟

اولویت وزارت علوم برای فضای سیاسی دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به برنامه ریزی برای حرکت به سمت تلطیف فضای سیاسی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: نشاط و رشد فضای سیاسی دانشگاه ها باید در چارچوب قانون ایجاد شود.

کامران دانشجو در گفتگو با مهر درباره دیدگاه و اولویت وزیر علوم دولت دهم نسبت به فضای سیاسی دانشگاه ها گفت: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند این است که دانشگاه های کشور از نظر فضای سیاسی باید رشد داشته باشند و با نشاط و شاداب باشند و در چارچوب قانون باید این رشد و نشاط ایجاد شود.

دانشجو حرکت به سمت تلطیف فضای سیاسی دانشگاه ها را از اولویت های کاری وزارت علوم اعلام کرد و افزود: آزاداندیشی در درون دانشگاه ها یک اصل است. دانشگاه نباید به پایگاه جریان سیاسی تبدیل شود چرا که در این صورت از وظایف اصلی خود دور می شود.

شورای شهری‌ها از دیدار با آسیب‌دیدگان منع شدند

معاونت سیاسی استانداری تهران طی نامه‌ای به اعضای شورای شهر تهران خواستار توقف دیدار آنها با خانواده‌های آسیب دیدگان و بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات و زندانیان آزاد شده، شده است.

پارلمان‌نیوز گزارش داد: یکی از اعضای شورای شهر با تایید این نامه گفت: در این نامه تاکید شده که با توجه به اینکه این دیدارها خلاف مصالح و منافع عمومی کل کشور است از ملاقات با خانواده‌های بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات و زندانی‌هایی که آزاد می‌شوند خودداری شود.

رئيس فراکسيون اصولگرايان لاریجانی ماند

در جلسه شوراى مرکزى فراکسيون اصولگرايان، على لاريجانى براى دومين سال پياپى و با کسب 24 راى از 32 راى، رئيس اين فراکسيون باقى ماند و مرتضى آقاتهرانى تنها رقيب لاريجانى 6 راى از کل آرا را به دست آورد.

این در حالی است که حسين فدايى دبير کل جمعيت ايثارگران روز يکشنبه از چرخش قدرت در ميان اضلاع اصولگرايان سخن گفته و تاکيد کرده بود اين بار نوبت جريان حامى دولت است که قدرت را در فراکسيون اصولگرايان به دست بگيرند.

این اتفاق رخ نداد و نه ‌تنها لاريجانى رئيس ماند بلکه جريان حامى دولت نامزد خود را به کرسى نايب رئيسى نيز نتوانست برساند. آقاتهرانى بعد از آنکه رياست را به لاريجانى واگذار کرد براى نايب‌رئيسى نامزد شد اما با کسب 13 راى نايب‌رئيسى را به محمدرضا باهنر و محمد حسين ابوترابى واگذار کرد.

اخطار وزارت خارجه آذربایجان به سفیر ایران

ترند نیوز گزارش داد، در پی تحقیر پرچم جمهوری آذربایجان در تلویزیون رسمی ایران "شبکه سحر"، محمد باقر بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو توسط معاون وزیر به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری آذربایجان به وی ابلاغ شد.

در این دیدار واقیف صادق اف معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به سفیر ایران در باکو گفت: در تاریخ چهارم اکتبر در سایت و تلویزیون رسمی ایران "شبکه سحر" ویدیوها و مقالات مربوط به سیاست داخلی و خارجی آذربایجان منتشر شده است. در این ویدیوها و مقالات سیاست های جمهوری آذربایجان تحریف شده و به پرجم این کشور که نماد ملی می باشد توهین شده است. این مقالات همچنین حاوی اتهامات توهین آمیز علیه اعضای دولت، پارلمان و مقامات دیگر دولتی آذربایجان بوده است.

واقف صادق اف تأکید کرد: پخش چنین مقالات از سوی رسانه های جمعی ایران باعث نگرانی جدی آذربایجان شده است. قبلا نیز چنین موارد هایی در رسانه های رسمی ایران پخش شده بود که آذربایجان در این رابطه بارها ابراز نگرانی کرده است. لیکن اخیرا چنین موارد توهین آمیز افزایش یافته است. چنین وقایع می تواند ضربه جدی بر روابط بین کشورهای ما وارد کند.

آذربایجان از ایران خواستار بررسی علت این اتفاق شده و اعلام کرده است که اطلاعات به دست آمده از نتایج این بررسی باید به آذربایجان گزارش داده شود و گام هایی برای تکرار نشدن این اتفاق در آینده باید برداشته شود.

محسن رضایی شهردار تهران می شود؟

سایت البرز نزدیک به شورای شهر تهران نوشت، از چند روز قبل شایعه ای در شورای شهر و شهرداری بر سر زبان ها افتاد که می گفت به زودی محسن رضایی جای قالیباف را خواهد گرفت.

رضایی هم اکنون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است که کاری ستادی و نه اجرایی تلقی می شود. در این حال حسن بیادی عضو شورای اسلامی شهر تهران می گوید: چنین مطلبی صحت ندارد و قالیباف به کار خود ادامه می دهد.

او که در انتخابات ریاست جمهوری دهم از محسن رضایی طرفداری کرده و یکی از منتقدان جدی محمود احمدی نژاد محسوب می شود گفت شهردار شدن رضایی اساسا مطرح نشده است که بتوان نظر مخالف و موافقان درباره آن را بررسی کرد.


نظر شما :