درباره امام موسی صدر

۱۰ مهر ۱۳۸۸ | ۱۴:۵۳ کد : ۵۸۲۳ کتابخانه
معرفی چهار کتاب پیرامون آرا و اندیشه های امام موسی صدر
درباره امام موسی صدر

1- گزارش کمیتۀ پیگیری سرنوشت امام موسی صدر 

کتاب گزارش کمیتۀ پیگیری سرنوشت امام موسی صدر را کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در واپسین روزهای مجلس هفتم به چاپ رسانده است. می توان گفت این کتاب کامل ترین کتابی است که اسناد و مدارک ربودن امام صدر را در لیبی که به دستور معمر قذافی اتفاق افتاد، تهیه کرده است.پیشگفتار این کتاب به قلم سعید ابوطالب، دبیر کمیته پیگیری سرنوشت امام و مقدمه آن را حجت الاسلام فاکر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، نوشته است.





2-زن در انديشه امام موسى صدر

در انديشه امام موسى صدر، حضور زن در جامعه بشرى بسيار کارا و مؤثر است و ايمان داشتن به جايگاه زن او را به موجودى بدل مى‌کند که نخستين و بزرگ‌ترين تأثير را در جامعه دارد .سيد صدرالدين صدر، در مقدمه‌اى که بر اين کتاب نوشته، آورده است: در انديشه امام موسى صدر، درى به روى زن باز مى‌شود که در تقدير او بود ساليان دراز در پس آن بماند. اما او به همراه ديگر مصلحان اجتماعى‌، زن را از دايره تنگى که براى او در نظر گرفته شده بود، به سوى فضايى وسيع‌تر خارج کرد و با سخنانش، سياست دور کردن و به حاشيه راندن زنان را ملغى کرد.کتاب «زن در انديشه امام موسى صدر»، شامل مقدمه، پنج فصل و خاتمه است که در 256 صفحه منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.





 3-رهيافت‌های اقتصادی اسلام

 رهيافت‌های اقتصادی اسلام به گفتارها و نوشتارهای اقتصادی امام موسی صدر اختصاص دارد. اين کتاب در سه بخش فراهم آمده است: بخش نخست مجموعة کامل مقالات امام موسی صدر در نشرية مکتب اسلام است. بخش دوم گفتارهای اقتصادی امام موسی صدر است که در لبنان ارائه شده و بخش سوم در بردارندة دو مقالة اقتصادی اجتماعی است؛ يکی دربارة اختلاف طبقاتی و راه حل آن در اسلام و ديگری درباره عدالت اقتصادی و اجتماعی از نظر اسلام است. اين کتاب در قطع رقعی و 230 صفحه و شمارگان 3000 نسخه به بازار عرضه شده است. مترجم و گردآورندة کتاب توضيحاتی دربارة اعلام و اصطلاحات فقهی و اقتصادی آورده است.





4-ادیان در خدمت انسان

 ادیان در خدمت انسان ؛ جستارهایی درباره دین و مسائل جهان معاصر، عنوان دومین کتاب مجموعه در قلمرو اندیشه امام موسی صدر است.. این کتاب دربردارنده سخنرانی های مختلفی از امام موسی صدر است.


نظر شما :