روحانی: 70 درصد مستند هسته ای دروغ بود

۰۶ مهر ۱۳۸۸ | ۱۴:۵۳ کد : ۵۸۰۹ اخبار اصلی
حسن روحانی در گفت و گویی تفصیلی با ایسنا با دفاع از استراتژی هسته ای دولت خاتمی، صحت فیلم مستند هسته ای را زیر سوال برد...
روحانی: 70 درصد مستند هسته ای دروغ بود

حسن روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دولت خاتمی در کسوت دفاع از عملکرد دولت هشتم برآمد و استراتژی هسته یی اجراشده در دولت اصلاحات را تابعی از نظرات مقام رهبری عنوان کرد که همواره اصل منافع ملی را رعایت کرده است.

روحانی در گفت و گوی تفصیلی که با خبرگزاری ایسنا انجام داد، در پاسخ پرسشی درباره فيلم هسته‌­اى اخير که از صداوسيما پخش شد و در آن سیدمحمد خاتمی و تیم هسته­ای آن افرادی توصیف شده بودند که همواره درصدد مذاکره با کشورهای غربی بودند و به خاطر همین رویکرد مورد تمجید کشورهای غربی قرار گرفتند، به ترتیبی که سیدمحمد خاتمی به خاطر «کوتاه آمدن» از اصول خود نتوانست منافع ملی را تامین کند.

همچنان که با پذیرش تعلیق، انرژی هسته­ای به سرانجام نرسید و همسو با این رفتار دولت خاتمی، مجلس ششم نیز با بیگانگان همراهی می کرد، گفت:« به نظر من70 درصد اين فيلم خلاف واقع بود. اين فيلم به جاى آن که به حرف‌هاى مسوولان خودى استناد کند به حرف‌هاى دشمن استناد کرده و نظام را زيرسوال برده بود. مردم کشور ما مى‌دانند برنامه هسته­اى زير نظر مسوولان نظام بوده و استراتژى آن زير نظر شخص مقام معظم رهبرى بوده است و هيچ کارى در اين زمينه بدون اجازه ايشان صورت نگرفته است. ايشان بارها تصريح کرده‌اند من در اين زمينه نظارت دارم و اگر جايى انحرافى مشاهده کنم جلوى آن را مى‌گيرم. در آخرين روزهاى مسووليتم در شوراى عالى امنيت ملى که نزد رهبرى رفته بوديم. ايشان تيم هسته­اى را سربازان خط مقدم کشور لقب دادند. زير سوال بردن اين موضوع، زير سوال بردن کشور و رهبرى بود. به اعتقاد من نادانسته آب در آسياب دشمن ريختند، ضمن آنکه عمده مطالبى که در اين فيلم نقل شد کاملا غلط و نادرست بود.»  

روحانی فضای امروز را متفاوت با فضای جنگ دانست و گفت؛ به نظر من برادری که در دوران جنگ وجود داشت آن موقع همه در کنار هم بودیم که باید به این حس برگردیم. ما دو جناح سیاسی در کشور داریم و هر جناح فکر می کند دیگری خطاها و اشکالاتی دارد، اما نباید این مساله را بزرگ کنیم. اگر این جناح اشکالی دارد طرف مقابل نباید آن را بزرگنمایی کند یا بلافاصله جناح مقابل را تبدیل کنیم به دشمن بزرگی که گویی ضدنظام و ضدانقلاب است یا طرف مقابل جنایتکار است. اگر مشکلاتی با هم یا اختلاف نظری داریم باید با دوستی و برادری حل کنیم و به نقطه صمیمیت برسیم.دبیر شورای امنیت ملی دولت خاتمی در پایان به این مساله نیز اشاره کرد که تمام مسوولان ارشد کشور با پذیرش قطعنامه 598 موافق بودند.



( ۱ )

نظر شما :