پچپچه‌ها/ چاوز مهره مار ندارد اورانیوم دارد/ جشن تولد ميرحسين موسوى در بيروت

۰۶ مهر ۱۳۸۸ | ۰۲:۴۳ کد : ۵۸۰۵ اخبار اصلی
در این بخش: طرح اسلامى کردن دانشگاه‌ها به‌ شدت پيگيرى مى‌شود، ترکمنستان اجازه انتقال گاز را از خزر ندارد، استقبال خودجوش دانشجويان از احمدی نژاد در فرودگاه مهرآباد، چاوز مهره مار ندارد اورانیوم دارد، حذف نام خلیج فارس از نقشه ایران در کتب درسی و...
پچپچه‌ها/ چاوز مهره مار ندارد اورانیوم دارد/ جشن تولد ميرحسين موسوى در بيروت

طرح اسلامى کردن دانشگاه‌ها به‌ شدت پيگيرى مى‌شود

رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراى اسلامى با بيان اينکه طرح اسلامى کردن دانشگاه‌ها را کماکان پيگيرى مى‌کنيم، گفت: کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در دولت نهم و دهم به ‌شدت پيگير اين طرح بوده و يکى از سؤال‌هاى اصلى از وزراى پيشنهادى وزارت علوم، برنامه‌هاى آنها براى اجراى اين طرح بوده است.

على عباسپور در گفت‌وگو با ايلنا با تاکيد بر اينکه بايد بپذيريم در نظام مقدس جمهورى اسلامى دانشگاه‌هاى ما بايد اسلامى باشند، افزود: دانشگاه‌ها در حال حاضر نيازمند دانشجويانى هستند که علاوه بر تخصص و تعهد به اصول ملى اسلامى نيز معتقد باشند و شوراى‌عالى انقلاب فرهنگى نيز بحث اسلامى شدن دانشگاه‌ها را پيگيرى مى‌کند.

هشدار وزارت دفاع عربستان درباره تهدیدهای امنیتی

معاون وزیر دفاع عربستان با اشاره به تهدیدهای امنیتی داخلی و خارجی پیش روی این کشور، از نیروهای مسلح خواست خود را در بالاترین وضعیت آماده باش جنگی قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه البیان امارات، امیر خالد بن سلطان معاون وزیر دفاع عربستان در این باره گفت: باید برای پاسخگویی به هر گونه تهدید و درگیری آمادگی خود را در بالاترین سطح حفظ کنیم.

ترکمنستان اجازه انتقال گاز را از خزر ندارد

سید رضا کسایی زاده مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره اظهارنظر برخی مقام های اروپایی مبنی بر تامین گاز مورد نیاز خط لوله نابوکو از طریق منابع گازی ترکمنستان، تاکید کرد: کشور ترکمنستان برای انتقال گاز خود به اروپا تنها دو راه پیش روی دارد. مسیر اول برای انتقال گاز ترکمنستان به اروپا ایران است که در این باره ایران آماده هر گونه همکاری با ترکمنستان برای انتقال گاز طبیعی این کشور است.

وی از دریای خزر به عنوان مسیر بعدی ترکمنستان برای انتقال گاز طبیعی یاد کرد و افزود: در این رابطه اجازه انتقال گاز کشور ترکمنستان از دریای خزر به اروپا را نمی دهیم.

پیش از این حجت الله غنیمی فرد معاون سرمایه گذاری شرکت ملی نفت از توافق ایران و ترکیه برای انتقال سالانه 35 میلیارد متر مکعب گاز ترکمنستان خبر داده و گفته بود: در شرایط فعلی ایران یکی از اقتصادی ترین مسیرها برای انتقال و ترانزیت گاز ترکمنستان است.

کپی پرداری از مقالات، این بار توسط وزیر راه

خبر آنلاین به نقل از برخی سایت‌های اینترنتی نوشت: حمید بهبهانی بخش‌هایی از مقالات محققان خارجی را به نام خود منتشر کرده است.

گفته شده است این دو مقاله متعلق به فردی به‌ نام کریستوفر کلارامونت پروفسور و مدیر بخش تحقیقات آکادمی دریایی است که با همکاری همکاران چینی و کانادایی خود نوشته است.

سایت‌های مزبور افزوده‌اند سه ایرانی از جمله حمید بهبهانی مقالات مذکور را بدون کوچک‌ترین تغییری به عنوان یک مقاله جدید در ژورنال دانشگاه فنی ویلینوس لیتوانی در سال ٢٠٠٦ چاپ کرده‌اند.

استقبال خودجوش دانشجويان از احمدی نژاد در فرودگاه مهرآباد 

خبرگزاری ایرنا گزارشی توصیفی از ورود دکتر احمدی نژاد به ایران پس از سفر نیویورک منتشر کرده است که از جهاتی حائز اهمیت است. لحن تاکیدی و توصیفی این گزارش، گویای حال و هوای استقبال از احمدی نژاد در فرودگاه است. بخشی از این مطلب بدون حذف و تعدیل در ادامه می آید:

"دکتر محمود احمدى نژاد رييس جمهورى شنبه شب هنگامى که از ماموريت شرکت در نشست مجمع عمومى سازمان ملل متحد در نيويورک به تهران بازگشت، مورد استقبال صدها تن از دانشجويانى قرار گرفت که به صورت خودجوش به فرودگاه بين المللى مهرآباد رفته بودند.   

به گزارش خبرنگار ايرنا، رييس جمهورى در ميان جمعيت مشتاق دانشجويان که با غرور و لبخند او را در ميان گرفته بودند، به تلاش دنياى سلطه براى تحت الشعاع قراردادن سفر هيات ايرانى به سازمان ملل متحد اشاره کرد و اظهار داشت: مستکبران تلاش مى کنند ملت ايران را در مديريت جديد جهانى کنار بگذارند .

وى افزود: اين سفر در شرايطى خاص انجام شد چرا که از يک طرف سال گذشته در آمريکا انتخابات رياست جمهورى برگزار و فردى با شعار تغيير و ايجاد تحول در آمريکا به سر کار آمد و از طرف ديگر، خردادماه گذشته پر شورترين و با نشاط ترين انتخابات در طول 200 سال اخير در ايران برگزار شد..."

در همین حال مصطفى رحمانى سرپرست دفتر حافظ منافع ايران در واشنگتن نیز درباره سفر نیویورک سخنان نغزی دارد که بدون شرح و توضیح ذکر می کنیم: "مى توان محمود احمدى نژاد را تنها رييس جمهورى دانست که از همه فرصت ها به گونه احسن براى منافع مردم و کشورشان بويژه در سفر به نيويورک براى سخنرانى در نشست مجمع عمومى سازمان ملل استفاده مى کند. چندين دوره شاهد بودم و ديده ام که اغلب سران کشورهاى مختلف اگر در مورد هر سخنرانى اين احساس را نداشته باشند که بنشينند و وقت صرف کنند، هنگام سخنرانى ايشان هم موافقان و هم مخالفان استفاده مى کنند و به اظهارات ايشان گوش مى دهند."

چاوز مهره مار ندارد اورانیوم دارد

دیگر مشخص شده است که دلبستگی ایران به رابطه وثیق با دولت ونزوئلا بی منفعت نیست و تنها جنبه ایدئولوژیک و ضد امریکایی ندارد.

در حالی که کشورهای غربی از روز جمعه و طی اقدامی هماهنگ، دور جدید فشارهای خود برای توقف فعالیت هسته ای ایران را آغاز کرده اند، مقامات ونزوئلا از کشف معادن غنی اورانیوم توسط متخصصان ایرانی در مناطق غربی کشورشان خبر دادند.

به گزارش عصر ایران، رودولفو سانز وزیر معادن ونزوئلا در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ایران با کمک به ونزوئلا در انجام پروازهای زمین شناسی برای تحلیل های شیمیایی خاک منطقه به این نتیجه رسید که درقسمت جنوب شرقی ایالت بولیوار و مناطق غربی سانتا النا دی اوآیرن، منابع اورانیوم موجود است.

حذف نام خلیج فارس از نقشه ایران در کتب درسی

دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی در اقدامی سوال برانگیز، خلیج فارس را از نقشه ایران حذف کرده است.

به گزارش فردا، عکس پشت جلد کتاب فارسی سال اول دبستان به نقشه ایران اختصاص یافته است. در این نقشه تصویرسازی از ایران بر اساس اقلیم و طبیعت مناطق مختلف کشور مشاهده می شود ولی نشانی از آب های خلیج فارس در آن نیست.

این اقدام دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی در حالی صورت می گیرد که کشورهای عربی منطقه سال های سال است که تلاش می کنند به هر نحو ممکن نام فارس را از روی این پهنه آبی بردارند و نام جعلی دیگری را بر روی آن بگذارند.

جشن تولد ميرحسين موسوى در بيروت

بنيان نيوز نوشت: در حالى که برنامه‌هاى مختلفى از سوى دوستداران ميرحسين موسوى در داخل و خارج از کشور براى شصت و هشتمين سال تولد وى برگزار مى‌شود، جمعى از دوستداران و علاقه‌مندان نخست وزير دوران پرافتخار امام راحل، دوشنبه شب در ميدان نجمه بيروت جشن باشکوهى برگزار مى‌کنند.

يکى از مسئولان برگزارى اين برنامه گفت: در نظر داشتيم براى ماندگارى اين روز در ساحل بيروت بزرگ‌ترين ساحل نوشته را به طول 350 متر اجرا کنيم که بنا به دلايلى ميسر نشد و به اين دليل برنامه را در ميدان نجمه برگزار مى‌کنيم.


نظر شما :